Trænes væk ?


Peskjo
 Share

Recommended Posts

Hey forum :)

Jeg elsker at køre moutain bike, og køre omkring 2-4 gange i ugen af længere eller kortere ture.

Nogle gange når jeg køre op af nogle hårde bakker begynder min nedre ryk at gøre ret ond, det følges lidt som når jeg har taget pænt mange ryg bøjninger, bare lidt mere krampe artigt. Det ’’underlige’’ er at nogle gange hvor jeg køre bakke træning eller længere ture kommer det overhoved ikke. Mens andre gange kommer det over næsten ingen ting.

Alle får vel ondt i ryggen af at køre moutain bike, så måske er det bare mig der whiner?

Tror i at det bare skal trænes væk, eller måske er det noget med min cykel i forhold til mig? Kan det hjælpe at sætte sædet højere op?, har nemlig prøvet at sætte det ned fordi jeg hørte det kunne hjælpe, men det syntes jeg ikke det gjorde..

Link to comment
Share on other sites

Alle får vel ondt i ryggen af at køre moutain bike, så måske er det bare mig der whiner?

Alle får ikke ondt i ryggen af at køre på MTB. Det bør du heller ikke få!

Har du prøvet at indstille din sadel eller indstille din sadelpind i højden. Når du kører i hårdt terræn kan det være en fordel at sætte sadlen lidt ned i forhold til den sadelhøjde du normalt vil køre med.

Er afstanden mellem sadel og styr rigtig. Det kan være du skal have monteret en lidt kortere eller længere frempind.

Det kan også være at du kører i for tunge gear op ad bakkerne - det er hårdt for ryggen. Prøv at køre op ad bakkerne et eller to gear lavere end du gør i øjeblikket.

Endelig er der den mulighed at du kører på en cykel, som bare ikke passer dig :crazy:

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Tjaa.. det du siger gearene op af bak kan egentlig godt være det der er problemet. For det er meget når jeg køre konkurrence kørsel at min ryg bliver wasted, nu når jeg tænker over det. håber ikke det har noget med min cykel at gøre.. for mit budget er meget lavt :/

Link to comment
Share on other sites

Du skal være opmærksom på at det kan være noget af en omvæltning at køre op ad bakker i et noget lavere gear end du plejer. Du skal især arbejde med din vejrtrækning :smile:

Prøv at arbejde med indstillingen af dit grej. Bare en centimeter i sadelhøjde kan gøre en ret stor forskel på, hvordan du belaster din ryg. Så det er noget du skal arbejde med over et stykke tid og prøve dig frem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share