Efter korsbåndoperation


lense
 Share

Recommended Posts

Hej!

For snart 6 uger siden fik jeg nyt korsbånd, pudset menisk og brusk i højre knæ. Operationen gik fint (foretaget af Peter Faunø) og jeg har fulgt genoptræningen flittigt efterfølgende. Mit arbejde genoptog jeg delvist efter 3 uger. Knæet er moderat hævet og jeg føler, at jeg har en sandsæk om mit knæ.

I sidste uge stod jeg foroverbøjet ved mit skrivebord da jeg umotiveret gik i knæ (samme følelse, som når én sætter sine knæ i ens knæhaser for sjov) - bagefter havde jeg en underligt fornemmelse i knæet. Gik til min fys og han "testede" knæet. Ingen tegn på skade.

I dag da jeg skulle sætte min datter i autostol oplevede jeg en pludselig intens smerte i knæhasen. Her til aften er jeg øm i knæhasen men har ikke deciderede smerter. Knæet er ikke hævet mere end normalt. Er mere besværet ved bøj og stræk af knæ. Har indstillet genoptræningen for i dag.

Er det normalt at mærke smerter fra knæhasen? Min fys nævnte, at det ikke var godt, når smerterne kommer fra knæhasen. Frygter, at korsbåndet atter er sprunget?

Ser frem til at høre fra jer :)

//LENE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej Lene

Jeg håber du har fået styr på dit knæ.

Men for andre, som måske læser om dit problem. Jeg tænkte, hvordan gik det med at få dit ben strækt heeelt ud?

Når jeg tænker på, hvordan du stod ind over - med al vægten fra hele din krop - autostolen, kan du måske have overstrukket dit ben (fået "en fiber") - det normale er at bruge 30 sek med et meget landsom og forsigtig stræk s´å muskler og sener kan følge med. Du har måske fået lavet et "ryk" og dermed en mindre skade.

Der lyder rigtig at du holder nogle dages ro, og jeg håber du kom noget is på lige efter - og holdt benet "oppe" (læs RICE). Brug en elevation og is efter strabasser + om aftenens.

Er du øm i hasen? evt. lige under (5 cm) knæet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share