At blive strækere UDEN at vokse?


Zinox
 Share

Recommended Posts

Hey alle sammen, har efterhånden trænet en 2 års tid, om har somregl kørt 3 sæt med 8-10 løft i hver, og har fået opbygget den størelse jeg gerne vil have.

Nu kommer problemet så i at jeg gerne vil være stærkere endnu, men at jeg helst ikke vil vokse alt for meget mere. Læste mig dengang til at de 3 sæt a 8-10 løft skulle give go vækts.

Hvordan skal jeg så træne hvis jeg bare vil være endu stærkere uden at vokse alt for meget mere.

Lidt kommer man jo nok til at vokse selvf, men det er ikke det der er målet med den fremtidige træning.

Håber i kan hjælpe da jeg helst ikke vil se alt for pumpet ud.

Med venlig hilsen Bjarke.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle sammen, har efterhånden trænet en 2 års tid, om har somregl kørt 3 sæt med 8-10 løft i hver, og har fået opbygget den størelse jeg gerne vil have.

Nu kommer problemet så i at jeg gerne vil være stærkere endnu, men at jeg helst ikke vil vokse alt for meget mere. Læste mig dengang til at de 3 sæt a 8-10 løft skulle give go vækts.

Hvordan skal jeg så træne hvis jeg bare vil være endu stærkere uden at vokse alt for meget mere.

Lidt kommer man jo nok til at vokse selvf, men det er ikke det der er målet med den fremtidige træning.

Håber i kan hjælpe da jeg helst ikke vil se alt for pumpet ud.

Med venlig hilsen Bjarke.

Der er mange typer af styrke, så at være stærkere betyder at du vil kunne løfte tungere vægte uden at tage på i muskel masse/størrelse?

Link to comment
Share on other sites

yes det er lige det jeg mener:)

Okay super duper, det lyder måske underligt men for at blive stærkere uden at bygge større muskler skal du løfte maksimalt vægt du kan, f. eks hvis du træner biceps så tester du hvor meget du kan løfte en uden gentagelse måske det er 20kg (lad os kalde det ML) så træner du med 80-100% af ML den vægt men 1-3 gentagelser med 2-3 sæt.

Muskelvækst 60-80% af ML 8-12 gentagelser 2-3 sæt.

Explosiv styrke er 70-75% af ML 2-3 sæt løft med hurtig bevægelse til du ikke kan løfte hurtigt mere.

Håber det kan hjælpe, jeg har læst det i en idrætsbog :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share