Motivation + måltider


BMSF
 Share

Recommended Posts

Hej alle der læser (:

Som de fleste andre vil jeg gerne tabe mig, men jeg har tre problemer..

Det første er at jeg mangler motivationen.. Jeg starter ud med fx at beslutte mig for enten at løbe 3 eller gå 5 hver dag - udover at cykle til alting som jeg plejer - men efter 2 uger kan jeg simpelthen ikke tage mig sammen. Det samme gælder maden! Jeg prøver virkelig (og nu lyder jeg sikkert som et pattebarn :'s ), men efter et par dage kan jeg ikke finde nogen gnist af motivation igen..

Så jeg tænkte på om der var nogen af jer der har et råd til hvordan man bevarer motivationen?

Og btw: Det er ikke sådan at jeg har besluttet mig for gigantiske ændringer, bare mindre ting som fx gåturen!

Den anden ting er at jeg ikke rigtig bliver sulten - jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst er blevet det. Det burde egentlig være et plus i forbindelse med vægttab, men det er det ikke for mig. Nogen dage - i weekenden - spiser jeg næsten intet udover aftensmad fordi jeg simpelthed glemmer det, og andre gange spiser jeg alt for meget fordi at jeg heller ikke bliver mæt, medmindre jeg VIRKELIG spiser meget! Så jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor meget jeg skal spise og hvornår.. Og her kommer I ind i billeder igen, for jeg tænkte på, om der var nogen der ville fortælle mig, hvor ofte jeg burde spise, for så vil jeg sætte alarm på min mobil på.. På nettet står der meget forvirrende alt fra 4 måltider til 8 eller hver anden time..

Og endelig mit tredie spørgsmål! Jeg spiser masser af salat, men det består mest - jaah - af SALAT! og agurk, tomat og lignende.. Min mor har lovet mig at købe nogle flere grønsager, hvis jeg nævner hvilke, men nu skal jeg jo også helst selv kunne lide dem.. Derfor tænkte jeg på om der er nogen der kender nogen grønsager der ikke smager af så meget? Ligesom aspargs, gulerødder og agurk ^^

Lidt mere om mig hvis det nu er relevant.. Jeg er 16 år, 168 høj og aner ikke hvor meget jeg vejer eftersom min mor ikke bryder sig om vægte.. Men næsten al fedtet sidder på maven :S Og så er jeg også en pige ;) Har desuden en gammel skade der gør at jeg får ondt når jeg har løbet omkring 1½ kilometer og skal stoppe :/

Håber nogen kan hjælpe mig lidt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share