Vil I hjælpe mig med mit træningsprogram?


 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Så har jeg oprettet en profil herinde, jeg følger tit med i de gode svar og indlæg der kommer herinde. Og denne gang håber jeg på lidt hjælp i min egen situation. Jeg kan ikke rigtig selv overskue, hvordan jeg skal gribe det an.

Mit mål er at komme i god form, tabe mig og blive strammet op. Skal af med over 10 kilo. Jeg har før selv trænet program vha. kredsløbsmaskiner og styrkemaskinerne i centret, men begyndte at kede mig. Derfor er jeg blevet ret glad for holdtimer, hvor man virkelig bliver presset!

Jeg vil gerne vide, hvor ofte og hvad jeg skal træne. I min fitnessworld går jeg til spinning 1, stram op eller bodyfit (styrke), latinmix og thai-bo. Sådan lidt på skift. Hvordan ville I sammensætte en træningsuge? Er i tvivl om rækkefølgen, hyppighed osv.

Kan jeg godt tage thaibo på dag 1 og spinning dag 2? Og kan jeg godt tage bodyfit dag 1 og så spinning dag 2? Jeg tænker hvad er styrke i forhold til cardio? Spinning træner jo fx både ben, men er også cardio. Skal benene så hvile dagen efter? Og bodyfit går jo hele kroppen igennem... Og det skal siges jeg træner altid igennem. Dagen efter er jeg som regel rigtig træt, og selv om jeg gerne vil træne så orker jeg det tit ikke. Er det OK?

Samtidig skal jeg selvfølgelig også kigge på kosten, som jeg er i gang med. Skal være bedre til at indtage flere proteiner. Mit basalstofskifte siger 1600 kcal, et synes jeg lyder af meget. Men det er vel også klart med motionen. Jeg cykler forresten også 10 km. hver dag.

Håber der er nogen derude der kan finde hoved og hale i mit indlæg og gennemskue, hvad det er jeg spørger om :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det sidste først - ja det tror jeg, jeg kan :)

Jeg fornemmer du er gammel nok til jeg kan være ærlig overfor dig også.

Du er da inde på det helt rigtige mener jeg, måske du har mod på at cykle en lille omvej hjem fra job/udd?

Det kunne være ned at handle, til parken og gå en tur eller på stranden for at soppe eller løbe lidt.

Spis sundt!

Hvis du dropper snold i ugens løb og drikker rigeligt vand, vil du tabe dig hurtigt og om nogle mdr. er du fit!

Rent målsætningsmæssigt er det ikke "sundt" at tænke/sige "skal af med" - hellere "jeg vil gerne" og "over 10 kg" er bare fordi du ikke har bestemt dig til fx 12 eller er flov over at skrive det her :wub:

Din umiddelbare motiovation er "væk fra (den fede krop)" men hvor vil du gerne hen / hvad ønsker du at opnå?

Lav et konkret mål i retning af: Jeg vil gerne veje x kg søndag den xx. august 2010. Og prøv at forestille dig, hvordan du så ser du - du kan altid sætte nye mål op når du har nået dit første :4thumbup: husk at være lidt realistisk, så er der større risiko for at nå dit mål.

Undervejs

Kan du forestille dig selv - som du har nået dit mål, hvordan du ser du - hvordan din krop føles etc.

Hver gang du skulle få lyst til at æde noget klamt, skal du overveje om det støtter dig i din målsætning (jeg vil gerne...) eller din næste handling vil ødelægge eller forsinke dit mål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share