Ung gut søger motivation.


Unknownkid
 Share

Recommended Posts

Hey derude.

Jeg er en dreng på 15 år, der har været overvægtig stort set hele livet, men nu skal det være.

Jeg vil være tynd.

Jeg vejer nok 10 kg for meget, men jeg vil ikke sætte noget mål for hvornår de skal være tabt, de skal bare tabes. færdig.

Jeg vil gerne vide, om der er forskel på, at løbe om morgen eller om aften?

af den grund, at jeg vil begynde, at løbe inden, at jeg tager i skole om morgen.

- så stå op kl 06, spise en banan eller to, drikke lidt vand, og så ud og løbe 1 times tid, så hjem i bad og så er jeg klar.

Gerne hver morgen, da ellers for jeg det ikke gjort.

Jeg skal også skærer ned på min mad, da jeg er lidt af en grovæder med smag for god tyk sovs og colaer foran min elskede PC.

- men det vil min far gerne hjælpe med, så det skal nok gå.

Så ville hører om i havde nogle øvelser, erfaringer, med noget der er godt til, at tabe sig. :)

Held og lykke til mig :D

Mvh. Mads

Link to comment
Share on other sites

Det betyder ikke så meget om du løber morgen eller aften, men spørg dig selv, hvornår det er mest realistisk, at du får det gjort. Gider du stå op om morgenen for at løbe? Hvis ikke, så gør det om aftenen. Vil du helst om morgenen så er det bare afsted.

Jeg vil desuden anbefale dig at starte lidt roligere ud end 1 time hver dag. Start med 20 min. tre gange om ugen. Du risikerer både at blive skadet og løbe tør for motivation lynhurtigt, hvis du starter så hårdt ud. Er der energi til overs så gå 20-50 min. om morgenen eller aftenen. Du kan så trappe løbemængden op over en periode.

Jeg skal også skærer ned på min mad, da jeg er lidt af en grovæder med smag for god tyk sovs og colaer foran min elskede PC. - men det vil min far gerne hjælpe med, så det skal nok gå.

Sørg for at din far har styr på det. Læs evt. lidt herinde. En stor del af et fedttab afhænger af, hvad du spiser. Du kan godt slippe afsted med både cola og sovs, hvis du gerne vil tabe dig - bare ikke så meget af det. Igen handler det om motivation. Hvis du kun skal leve af gulerødder og ris, så gider du ikke mere efter en måned. Hvis du ellers spiser varieret, kan du godt tillade dig lidt af det, der smager godt - bare det vitterligt er LIDT.

Link to comment
Share on other sites

Det betyder ikke så meget om du løber morgen eller aften, men spørg dig selv, hvornår det er mest realistisk, at du får det gjort. Gider du stå op om morgenen for at løbe? Hvis ikke, så gør det om aftenen. Vil du helst om morgenen så er det bare afsted.

Jeg vil desuden anbefale dig at starte lidt roligere ud end 1 time hver dag. Start med 20 min. tre gange om ugen. Du risikerer både at blive skadet og løbe tør for motivation lynhurtigt, hvis du starter så hårdt ud. Er der energi til overs så gå 20-50 min. om morgenen eller aftenen. Du kan så trappe løbemængden op over en periode.

Sørg for at din far har styr på det. Læs evt. lidt herinde. En stor del af et fedttab afhænger af, hvad du spiser. Du kan godt slippe afsted med både cola og sovs, hvis du gerne vil tabe dig - bare ikke så meget af det. Igen handler det om motivation. Hvis du kun skal leve af gulerødder og ris, så gider du ikke mere efter en måned. Hvis du ellers spiser varieret, kan du godt tillade dig lidt af det, der smager godt - bare det vitterligt er LIDT.

Tak for dit svar :-)

- Jeg løb her til morgen i 25 min, da mine ben heller ikke ville mere, så det var fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share