fullbody til 26 årig med nyfunden gnist


pellergnu
 Share

Recommended Posts

hejsa.

jeg har fået gnisten til motion tilbage. har de sidste 9 måneder tabt mig stille og roligt, da jeg var ved at blive for stor.

jeg er 26 år gammel. 200 cm høj og vejer 96 kg. vægten toppede på 111.5 kg.

det skal siges at jeg er tynd af bygning (har vejet 65 kilo i samme højde.)

efter al den cardio de sidste 9 måneder har jeg fået lyst på noget styrketræning. har før trænet et 2-split, og er ikke bange for de "3 store" eller at træne ben :-D

kiloerne sidder stadig lidt skævt på mig. har stadig for meget mave, og lårene, røven og armene kan snart ikke tåle mere vægttab. (bliver kaldt tyndfed i omgangskredsen).

nogen der har et godt fullbody program at starte på.

hilsen jesper

Link to comment
Share on other sites

Vælg ca 5-12 forskellige øvelser. De skal dække det af kroppen du ønsker at træne. Begynd med store muskelgrupper og basisøvelser, afslut med mindre muskelgrupper og mere isolationsprægede øvelser. Træn programmet op til 3 dage om ugen. Undgå at træne 2 dage i rap og brug ikke mere end en time på hver træning.

Har du problemer med at komme på øvelser, så kommer et forslag her:

Squat, Split squat, bencurl, Hyperextensions, Stående læg.

Ophævninger (eller puldown), Roøvelse, Bænkpres (evt med håndvægte eller i maskine), Flyes (håndvægte eller maskine/cabel), uprigt row/eller sideløft, Stående biceps curl, Fransk pres/Pushdown/dips.

Crunches på bold eller anden hård maveøvelse.

Det er mange forskellige øvelser og det er på ingen måde nødvendigt at træne så mange hver gang, det er jeg blot glad for selv!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

ok. hvad siger i til denne

bænkpres

flies i kabeltårn

dødløft

pulldovn

seated rows

mili pres

lateral raise

squat i tårn (har ikke mulighed for fri squat)

calf raises

noget mavesjov max 2 øvelser.

hvordan træner man fullbody bedst. da jeg trænede 2-split trænede jeg en gruppe færdig af gangen. skal jeg gøre det samme her, eller skal jeg starte med de store øvelser (Squat, dødløft bænkpres mili)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share