Århus området: testcenter hvor


TheDexterTeam
 Share

Recommended Posts

Hej derude. Kender nogen af Jer et sted - et testcenter eller hvilken betegnelse det nu har - hvor man kan få mål diverse nøgletal for ens sundhed (kondi, fedt, bmi, iltoptagelse etc.9 her i Århus området (alternativt måske lidt længere væk). Jeg tænker på det, vi har set i tv fra tid til anden.

Hilsen Torben

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for link - dejligt nemt og få hundrede meter fra min arbejdsplads :smile: Jeg er nu i kontakt med Active Institute om at få testidspunkt.

Min baggrund herfor er at jeg ikke i en del år har dyrket nogen form for motion og ønsker meget at komme igang igen samt et ønske om at tabe mig eks. 10 kg.

Hvad vil Jeres anbefaling være i relation til at følge op på den kommende test med en ny opfølgende test for at se hvilke ændringer en given (motions)periode måtte have givet på min initiale testresultater: hvornår kunne det være relevant at få taget en ny test?

Et egentlig motionsprogram (løb) ud fra de initiale testresultater vil man kunne få det i forbindelse med testen?

Hilsen Torben

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for link - dejligt nemt og få hundrede meter fra min arbejdsplads :smile: Jeg er nu i kontakt med Active Institute om at få testidspunkt.

Min baggrund herfor er at jeg ikke i en del år har dyrket nogen form for motion og ønsker meget at komme igang igen samt et ønske om at tabe mig eks. 10 kg.

Hvad vil Jeres anbefaling være i relation til at følge op på den kommende test med en ny opfølgende test for at se hvilke ændringer en given (motions)periode måtte have givet på min initiale testresultater: hvornår kunne det være relevant at få taget en ny test?

Et egentlig motionsprogram (løb) ud fra de initiale testresultater vil man kunne få det i forbindelse med testen?

Hilsen Torben

Nu skal jeg ikke kunne sige om du har behov for en eller flere tests som motivator for dit projekt. Men hvis man betragter dine mål - altså at tabe 10kg blandt andet ved et motionsprogram (i kombination med ændring af kostvaner formoder jeg), har du altså langt fra behov for kontakt med "active institute".

Motion-online giver dig eksempelvis de redskaber du har behov for i relation til dit projekt, samt ikke mindst kompetent hjælp at hente her i diskussionfora hvis der opstår problemer eller spørgsmål undervejs.

Link to comment
Share on other sites

-Elvirus-:

Tak for dine synspunkter. Jeg kan godt følge dig i synspunktet om det er relevant for mig med nævnte kontakt.

Jeg har med stor interesse fulgt diverse udsendelser i tv, hvor disse tests var en del af et forløb. Jeg syntes det kunne være meget interessant af få nogle nøgletal for "mig selv" - dette sammen med andre nøgletal fra en almindelig sundhedsundersøgelse hos lægen, som jeg fik for ca. 1 års siden.

Jeg er 52 år, 177cm, 83KG. Mit mål er et kunne løbe Marseliborgløbet 10km (her i Århus) i en god tid samt måske at kunne løbe et ½ maraton på et senere tidspunkt. Og så skulle jeg vel nok tabe mig i størrelsen knap 15 kg for at få en "gennemsnitlig" BMI.

Testen skal være med til at markere et sundhedsskifte for mig med nogle mål, der skal "ydes" noget for at opnå. Og så vil jeg have mit et nyt pulsur af de måske lidt bedre og avancerede typer. Alt dette sammen med muligheden for at drøfte forskellige emner med Jer derude i dette forum så vil jeg mene, at jeg nu endelig får min drøm ført ud i livet med lidt anden livsstil på det sundhedsmæssige område.

Men havde i et bud på, hvornår en opfølgende test kunne være relevant?

Ovennævnte blot nogle af mine yderligere tanker på baggrund af Jeres indlæg.

Hilsen Torben

Edited by TheDexterTeam
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share