Hjemmetræning for alvor


bogrunberger
 Share

Recommended Posts

Efter at have trænet i flere forskellige centre de sidste små ti år, er jeg egentlig ved at være træt af lugten af andres sved, og træt af ulækre baderum med andres fodsvamp - og ikke mindst træt af at betale flere hundrede kroner for den "fornøjelse" hver måned.

Det skal nu være slut! Jeg har netop sagt mit abonnement op hos Fitnessworld, og vil i stedet for se om jeg ikke kan dække min træning udelukkende derhjemme eller ved at træne i skoven, tæt på der hvor vi bor.

Efterhånden har jeg øvelser, der dækker det mest basale: Jeg varmer op med lidt løb i skoven, hvor der også er nogle redskaber til at lave styrketræning (stænger til at trække sig op ved, stammer til at lave skulderløft mm.) Jeg kan lave nedtræk, mavebøjninger, rygøvelser til lænden, kropshævninger (både lodret og vandret) og armstrækkere. Når jeg kommer hjem, bruger jeg vores fitnessbold til at lave flere mave- og rygøvelser, og jeg laver lidt øvelser med en fri håndvægt.

Det er ikke jordens mest avancerede program, men det kommer omkring de fleste muskelgrupper, og så er det ganske gratis - tilmed ude i Guds fri natur!

Har I regnet på, hvor meget det koster at træne i et center? Jeg gav cirka 250 kroner om måneden i de sidste to jeg trænede i. Det er 3000 kroner om året, der kunne være brugt på alt lige fra rejser (i hvert fald et supplement) til lækkert træningstøj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share