fordøjelses problemer ?


crisis
 Share

Recommended Posts

er på det seneste begyndt at træne lidt, cykeltræning, og altid imens jeg cykler kaster jeg altid noget jeg har spist eller drukket op... Jeg har kun haft det problem da jeg var lidt yngre, men så var der en periode hvor det så forsvandt, og nu ser det ud til at det kommer tilbage når jeg laver noget idræt... Jeg ved ikke om det noget jeg gør forkert, men jeg tror at det er maden fra mavesækken jeg kaster op, da jeg på tænderne få en slags klisteret fornemelse på tænderne...

er det noget jeg skal være bange for eller ?

Link to comment
Share on other sites

er på det seneste begyndt at træne lidt, cykeltræning, og altid imens jeg cykler kaster jeg altid noget jeg har spist eller drukket op... Jeg har kun haft det problem da jeg var lidt yngre, men så var der en periode hvor det så forsvandt, og nu ser det ud til at det kommer tilbage når jeg laver noget idræt... Jeg ved ikke om det noget jeg gør forkert, men jeg tror at det er maden fra mavesækken jeg kaster op, da jeg på tænderne få en slags klisteret fornemelse på tænderne...

er det noget jeg skal være bange for eller ?

Du bør ikke være decideret bange, men det vil nok være klogt at gå til læge. Det kan umiddelbart godt lyde som noget reflukssygdom, men det er svært at sige med den begrænsede information du giver her. Det kan ske hvis den sphincter ("lukkemuskel") der sidder på overgangen mellem spiserøret og mavesækken ikke fungerer optimalt, så maveindholdet ryger tilbage op gennem spiserøret og giver sure opstød (refluks). I værste fald kan der ske skader/forsnævringer på spiserøret hvis det bliver ved i lang tid, så det vil være en god i´de at gå til lægen, om ikke andet for at få det afkræftet.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du skriver at du er begyndte at træne, betyder det at du aldrig træner eller? Hvor tit træner du? Og hvor hårdt træner du når du træner på et skal fra 1-10? og hvor lang tid...

Det meget vigtigt at man forklarer så MANGE detaljer som muligt når der skal findes en løsning på noget. Det kan nemlig være lidt individuelt hvordan man skal tackle det.

Mvh. Chris Mingo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share