Viking protein pulver - hvor god er kvaliteten?


Kenoo
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har lige købt 2 kg Viking Portein Pulver. Der står det er 100% protein, og kostede omkring 500kr.

Jeg har så lige læst den her artikel: http://www.alun.dk/sund-kost/whey-protein-test-protein-pulver.html

Derfor tænkte jeg på, om der er nogen der ved hvor god kvaliteten i viking protein pulver er?

I artiklen står der:

Når du vil købe Whey protein pulver bør du sikre dig at:

1. Vallen stammer fra græsernærede køer, der er raske og fri for pesticider, kemikalier, kunstige hormoner, medicin og GMO.

2. Den mælk, der bruges til at lave vallen, ikke er blevet pasteuriseret eller forarbejdet ved høje temperaturer, der ødelægger alt det gode i mælken.

3. Forarbejdningen af Whey proteinet er foregået ved lave temperaturer og på en måde, der ikke skader de skrøbelige protein fragmenter.

4. Vallen ikke er et biprodukt af osteproduktion, der skader proteinerne.

5. Læse ingredienserne i Whey protein pulveret omhyggeligt og forsikre dig for, at det kun indeholder Whey protein, uden nogen form for unaturlige tilsætningsstoffer som syntetiske farvestoffer, smagsstoffer, fortykningsmidler eller kunstige sødestoffer.

6. Købe dit Whey protein produkt i en mindre bøtte og ikke i en stor spand, så det hurtigere bliver brugt i stedet for at blive ødelagt hver gang, det udsættes for luft.

Mit spørgsmål er så om det bare er noget lort jeg har købt, som ikke virker?

Edited by Kenoo
Link to comment
Share on other sites

NB

Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn.

Det er da også noget værre fjolleri. Det må da være rigeligt ikke at henvise til forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Det er da også noget værre fjolleri. Det må da være rigeligt ikke at henvise til forhandlere.

Jeg gir dig ret. Skal vi bare tro på hvad forhandlerne fortæller om deres produkter, eller skal vi have muglighed for at diskutere deres produkter? Jeg stemmer for nr 2 :)

Edited by Kenoo
Link to comment
Share on other sites

Jeg gir dig ret. Skal vi bare tro på hvad forhandlerne fortæller om deres produkter, eller skal vi have muglighed for at diskutere deres produkter? Jeg stemmer for nr 2 :)

Er sådan set ligemeget hvad i mener, for vi kan hurtigt blive enige på det punkt. Men forummet har nogle regler som skal overholdes og da siden bla overlever grundet reklamer, så er det klart at de ikke vil have omtale af konkurrenternes tilskud.

Link to comment
Share on other sites

Det er i og for sig også ligegyldigt hvilket produkt vi omtaler.

Lige meget hvad mener jeg Aluns artikel er stærkt overdrevet. Jeg har læst den før, og dengang referede forfatteren meget til sit eget "super-protein", som kostede det hvide ud af øjnene. De nævnte punkter sidst i artiklen er vist heller ikke korrekte overhovedet.

Den mælk, der bruges til at lave vallen, ikke er blevet pasteuriseret eller forarbejdet ved høje temperaturer, der ødelægger alt det gode i mælken

Mener at have set en artikel engang, der beviste det modsatte (gider dog ikke prøve at finde den lige nu :smile: ).

Købe dit Whey protein produkt i en mindre bøtte og ikke i en stor spand, så det hurtigere bliver brugt i stedet for at blive ødelagt hver gang, det udsættes for luft.

Hvorfor skulle luft ødelægge protein?

Du kan købe dansk produceret proteinpulver som er "sikkert", hvis man kan sige det sådan. Men ellers mener jeg ikke der generelt er risiko for at købe noget skidt. Så længe det indeholder de rigtige aminosyre, hvilket de faktisk alle gør, tror jeg ikke der er det store problem. Den med at blive testet positiv i en dopingkontrol, er vist kun 1/100 produkter, eller noget i den stil.

Jeg har selv spist omkring 1 ton af nævnte produkt uden problmer, og med fine resultater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share