Forlegenhed, pinlighed - Kost -og træningsprogram søges.


Frede17
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

Jeg er en gut på 16år, lige kommet tilbage for en korsbåndsskade og nogle smadret ledbånd.

Da jeg nu er på toppen igen og træningsdygtig, står jeg i nogle problemer, jeg har aldrig været så stor som nu. Ser det som et problem da jeg virkelig er et strand-menneske og elsker at gå på stranden, desuden spiller jeg fodbold på højt niveau, men får svært ved at følge med, med min nuværende vægt.

Jeg er 176cm høj, vejer 80kg og er meget pinlig, forlegen og skammer mig over min krop.

Jeg har mulighed for træningscenter hver dag, mandag til søndag, da jeg har fået nøgle derop til så alt er klar.

Jeg behøver et godt kostprogram(virkelig godt, og hurtigt virkende).

dernæst et træningsprogram, til en lækker mave, med sixpack og tabe mig lidt på brystet(Men jeg går ikke efter at træne brystkassen, ikke i første omgang. Da jeg meget gerne vil nå at kunne få en krop, hvor jeg kan smide trøjen).

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Det er næsten umuligt at give et ordentligt svar på dit spørgsmål!

Hvis du vil have et svar, som du kan bruge til noget som helst, bliver du som minimum nødt til at fortælle, hvordan dine kostvaner er i dag.

Du kan selv læse dig til stort set alt hvad du mangler af viden i artiklerne under "Styrke", "Vægttab" og "Ernæring" på forsiden.

Læs desuden de Pin'ede indlæg under "Vægttab", "Ernæring" og "Styrketræning" her på forummet.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste holdbare vej at gå er ved selv at tilegne sig viden om hvordan man spiser og træner fornuftigt, så læs en masse af artikler som det bliver foreslået af KåreS. Når du har gjort det kan du jo selv forsøge at sammensætte et program og kostplan og så skal vi nok give noget feedback.

Link to comment
Share on other sites

Der skræmte i lige knægten væk. :laugh: Jeg synes der en tendens til at interessen forsvinder, lige så snart der skal ydes en indsats for at tilegne sig viden.

Et eks. på et groft opridset kostprogram -

2500 kcal pr. dag 5 måltider om dagen.

1. måltid. 750 kcal

2. måltid. 250 kcal

3. måltid. 500 kcal

4. måltid. 750 kcal

5. måltid. 250 kcal

Rigeligt med protein. Undgå for mange kulhydrater. Massere af grøntsager for mæthed. Og husk at spise varieret.

Det skal selvfølgelig justeres så det passer til dit energiforbrug.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Frede

Jeg forstår dit problem - det er surt, efter sådan en omgang - først taber man sine muskler, så tager man på ...

Husk din krop stadig er under udvikling, så du må kun træne vægte moderat!!! Kan du ikke få hjælp i træningscenteret?

Husk at du kan hjælpe dit vægt tab, ved at tænke på hvordan du bevæger dig - at sidde op i sofaen bruger 3x så meget energi som at ligge ned og se tv!

Og så er der energi regnskabet - indtager du mere (mad og slik) end du forbruger, tager du på i vægt, og for dit vedkommen skulle det helst være muskler - som du beskrivre det. Motion er vigtig i forbindelse med vægttab, det gør du ikke tærer på dine muskler.

Du kan evt. regne dit BMI ud (søg på nettet - eller spørg dit idrætslærer) men som flot slank ung mand er omkr 70 vel ikke helt ved siden af, plus lidt muller oveni tiltrækker måske også nogle piger :wub: selvom de allerede kender dig som en sød fyr.

I starten vil du tabe dig - så bliver vægten stabil og så begynder du at kunne se resultaterne som muskler.

Kost program: hmm spis hjemme! Og drop pomfritterne, cola og andet slik til hverdag, drike rigeligt vand - så taber du dig min. 1 kg om ugen, og om et par mdr er du en sprød fyr igen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share