Kost i forbindelse med Cardio


johnpedersen
 Share

Recommended Posts

Så vidt jeg er orienteret er det ikke muligt for et normalt menneske at fastholde en så lav fedtprocent i en særlig lang periode, uden at udsætte sig selv for alvorglige sundhedsrisici. Ved selvfølgelig ikke om du træner til et specielt event, eller om formålet er at slå dig selv ihjel. Men mit forslag vil da være at æde en 20 minutters løbetur inden, hvis fedtprocenten skal være så lav (ironi). Ej, spøg til side, men hvis du ik har styr på kost og du ikke træner hen til et bodybuilderevent eller lignende, så tror jeg ikke det er et smart mål, men det var selvfølgelig heller ik det du spurgte om. Hvad er din nuværende fedtprocent?

Det vil jo være en god ide, at spise lidt komplekse kulhydrater et par timer inden løbeturen. Tror dog ikke det går i spænd med et så ekstremt mål som dit. Derfor ville jeg sørge for at spise en lille smule grøntsager et stykke tid inden løbeturen og måske et blad salat med en god gang vand til efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke der med de 2-3 % menes sænkning af fedtprocenten, ikke hvad den skal lande på.

Hvis man "bulker" er det naturligvis optimalt også at spise ekstra kulhydrat og protein før aktiviteten. Men spiser du normalt fornuftigt, så er det næppe nødvendigt når dit primære mål er vægttab.

Efter træning kan en kulhydrat-protein-kombo altid anbefales. Den lille mængde der er nødvendig ved cardio vil ikke gå ud over vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share