forstrukket brystmuskel


Polunda
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg formoder at jeg ved wide grip bænk pres, for ca. 1½ uge siden har forstrukket min brystmuskel, jeg er dog ikke sikker da det lader til at være kommet snigende med tiden. "skaden" generer mig stort set kun i bænk pres, incline bænkpres, dips og lignene øvelser, ud over disse øvelser har jeg ingen problemer overhovedet, ikke engang med presse øvelser over hovedet. I bænkpres føler jeg ved en vægt svarende til ca. 50% af 1RM allerede ubehag, der kan sammenlignes lidt med en ordentlig omgang DOMS (altså ømhed efter træning), bare meget lokalt og koncentreret, der hvor brystmusklen hæfter på og omkring overarmen.

Mit spørgsmål er så: hvad er den ikke akutte behandling for sådan en forstrukket muskel, kan jeg gøre noget for at komme på toppen hurtigere? Jeg har indtil videre blot sænket vægtene jeg arbejder med, med omkring 20% og forsøger at lave en masse antagonist arbejde og milde udstrækninger af musklen. Er dette hensigtmæsigt skal jeg være nervøs for at senen måske er beskadigt?

Ville være rart hvis der er nogen der måske har erfaringer med den slaks og kan hjælpe med gode råd, på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share