Jeg bliver snart sindsyg! ingen vægttab


Monse
 Share

Recommended Posts

Hey..

Jeg kan simpelthen ikke tabe mig :/ Jeg ANER ikke hvorfor :S jeg spiser lidt i forholdvis til min vægt, men jeg taber mig bare ikke.

Vægt: 116

Højde 182

Morgenmad: 50 gram havregryn med mælk plus evt et æble.

formiddag: æble

middag: 2-300 gram kalkun eller kylling og lidt grøntsager og meget lidt pasta

eftermiddag: æble eller et stykke rugbrød

aften: 2-300 gram kalkun eller kylling med lidt grøntsager og meget lidt pasta

sen aften: Ingenting.. måske et stykke rugbrød eller æble.

hvad gør jeg forkert? :S får jeg ikke nok fedt eller hvad:?

Link to comment
Share on other sites

Hey..

Jeg kan simpelthen ikke tabe mig :/ Jeg ANER ikke hvorfor :S jeg spiser lidt i forholdvis til min vægt, men jeg taber mig bare ikke.

Vægt: 116

Højde 182

Morgenmad: 50 gram havregryn med mælk plus evt et æble.

formiddag: æble

middag: 2-300 gram kalkun eller kylling og lidt grøntsager og meget lidt pasta

eftermiddag: æble eller et stykke rugbrød

aften: 2-300 gram kalkun eller kylling med lidt grøntsager og meget lidt pasta

sen aften: Ingenting.. måske et stykke rugbrød eller æble.

hvad gør jeg forkert? :S får jeg ikke nok fedt eller hvad:?

Du siger ikke noget om hvor fysisk aktiv du er...

Hvis du sidder stille hele dagen, så er 600g kylling alligevel pænt meget..

Det alene er 900kcal cirka.

Men udover det spiser du jo heller ikke overvældende meget, nej. Måske undervurderer du hvor meget pasta du spiser? Eller overser nogle kcal i drikkevarer fx hvis du drikker mælk eller juice gennem dagen?

Steger du din mad i lidt olie? Hvis ikke, kan det være en god kilde til noget ekstra fedt, men umiddelbart tror jeg ikke at det er grunden til dit udeblivende vægttab.

Måske spiser du for ensformigt? Prøv at variere din kostplan, lav nogle dage, der slet ikke minder om denne.. Fx æg til morgenmad, rugbrød til frokost og fisk og salat til aften, bare byt rundt, spis nogle andre ting og se om noget ændrer sig...

Og husk motionen

Hvis ikke der sker nogen bedring, kunne du evt. prøve at få målt dit stofskifte, det kan jo være at der er noget galt der.

Hvor længe har du desuden været i gang`?

Edited by juliemalou
Link to comment
Share on other sites

Tak for din interesse.

Jeg sidder meget ned af dagen. Er måske ude og gå en lille tur et par gange, men ellers ikke.

Jeg spiser ikke ret meget pasta. Næsten ingenting.

Jeg drikker KUN vand eller pepsi max.

Jeg steger ikke mine madvarer i noget olie. Prøver og spare så meget på fedtet som muligt. Ved ikke om det er en dum ide:S

Jeg har været igang i 3 måneder :S Har prøvet og spise lidt forskelligt. Det eneste jeg kan tabe mig.. er væske :S

Mht. stofskifte.

Det ikke mere end et år siden jeg fik målt mit stofskifte. Det lå en under det gennemsnitlige. Altså dvs. hvis vi siger tabellen er 11 - 22.. Så ligger mit på 16. ( kan nemlig ikke præcis huske hvad det er)

Du siger ikke noget om hvor fysisk aktiv du er...

Hvis du sidder stille hele dagen, så er 600g kylling alligevel pænt meget..

Det alene er 900kcal cirka.

Men udover det spiser du jo heller ikke overvældende meget, nej. Måske undervurderer du hvor meget pasta du spiser? Eller overser nogle kcal i drikkevarer fx hvis du drikker mælk eller juice gennem dagen?

Steger du din mad i lidt olie? Hvis ikke, kan det være en god kilde til noget ekstra fedt, men umiddelbart tror jeg ikke at det er grunden til dit udeblivende vægttab.

Måske spiser du for ensformigt? Prøv at variere din kostplan, lav nogle dage, der slet ikke minder om denne.. Fx æg til morgenmad, rugbrød til frokost og fisk og salat til aften, bare byt rundt, spis nogle andre ting og se om noget ændrer sig...

Og husk motionen

Hvis ikke der sker nogen bedring, kunne du evt. prøve at få målt dit stofskifte, det kan jo være at der er noget galt der.

Hvor længe har du desuden været i gang`?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en mand, 20 år gammel.. Med en max vægt på 122 kg ( PROPPET med max og væske).det skal det siges jeg sagtens kunne komme højere. Men holder så igen.

Og vejer nu 116. Og jeg er ret sikker på alt er væske og mindre mad i maven ( det jeg har tabt)

Jeg får ingen medicin.

Edited by Monse
Link to comment
Share on other sites

Har svært ved at se hvordan du kan indtage mere end 2000kcal om dagen med den kostplan. Dette burde alt andet lige være fint til at tabe sig på. Når du ikke taber dig kan det skyldes at din krop er meget dygtig til at tilpasse sig den energi fattige situation. Prøv evt at ligge lidt hårdere motion ind i din hverdag. Cykelture med høj puls, løb/gangture og styrketræning, kunne måske hjælpe dig i gang med dit vægttab. Helt at undgå fedt er ikke så heldigt i lange forløb. Prøv evt at skifte en smule af dit protein og kulhydrat indtag ud med tilsvarende energi fra fedt. Gode ideer kunne være hele æg samt lidt smør i tilberedningen af dit kød og dine grønsager.

Mvh Andreas

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Hey AndreasH,

Hvorfor er Højeste kropsvægt en relevant oplysning her, og hvordan kan det være at du anbefaler usundt smør frem for de sunde essentielle olier?

Til Monse,

Mit råd til dig er Find ud af dit ligevægtsintag og sørg for at holde dig i Kcal underskud med 5-800 kcal om dagen... Du skal sørge for at din mave hele tiden bliver holdt igang ved at spise 7-8 gange om dagen dog kun 3 hovedmåltider og resten små mellemmåltider. Sørg for at få dækket dit vitamin, kostfibre og protein behov over hele dagen og husk også at intage sundt fedt og få din puls op 20-30 min. alle ugens 7 dage så du får skub i din forbrænding og undgå drukture... så tør jeg godt love dig at der efter 1-2 uger vil der begynde at ske noget...

Husk der er ingen smutveje til at opnå et støre vægttab,

Hæld og lykke...

Vh, Loth

Edited by loth
Link to comment
Share on other sites

Hey AndreasH,

Hvorfor er Højeste kropsvægt en relevant oplysning her, og hvordan kan det være at du anbefaler usundt smør frem for de sunde essentielle olier?

Til Monse,

Mit råd til dig er Find ud af dit ligevægtsintag og sørg for at holde dig i Kcal underskud med 5-800 kcal om dagen... Du skal sørge for at din mave hele tiden bliver holdt igang ved at spise 7-8 gange om dagen dog kun 3 hovedmåltider og resten små mellemmåltider. Sørg for at få dækket dit vitamin, kostfibre og protein behov over hele dagen og husk også at intage sundt fedt og få din puls op 20-30 min. alle ugens 7 dage så du får skub i din forbrænding og undgå drukture... så tør jeg godt love dig at der efter 1-2 uger vil der begynde at ske noget...

Husk der er ingen smutveje til at opnå et støre vægttab,

Hæld og lykke...

Vh, Loth

Seneste forskning viser at mejerifedt er harmløst. I øvrigt har det været diskuteret til døde allerede. Derudover smager smør godt og er nemt og billigt at anvende i sin madlavning.

Højeste vægt er interessant for mig at vide, da det fortæller noget om hvor hårdt personen har kæmpet, for at nå sin nuværende vægt. Mange mennesker oplever desværre at det at tabe sig bliver uoverkommeligt.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ligesom Juliemalou, det lyder lidt uafbalanceret med over et halv kilo kød og ikke særlig meget andet i virkeligheden. Det kan ikke helt forklare hvorfor du ikke taber dig, men det virker voldsomt. Jeg hører jo til den slags, der mener det allermest effektive i forbindelse med vægttab er at lære at mærke hvornår man er sulten. Hver gang man er sulten, spiser man så til man ikke er sulten mere. IKKE til man er mæt. Når man spiser på den måde, kommer det helt af sig selv, at man spiser mere om morgenen og end om aftenen, simpelthen fordi man er mere sulten om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Skriv ned præcis hvad du spiser hver dag i en uge. Så vil du finde ud af, at du spiser for meget.(Såfremt du ikke taber dig)

Og prøv motion.

Det er meget nemt at fortælle hvordan man taber sig. Det er meget svært at gøre det, åbenbart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share