Hvad skyldes hævet vrist?


EmilH
 Share

Recommended Posts

Min vrist hæver og bliver øm når jeg har spillet fodbold et par timer, hvad kan det skyldes? Nu går jeg ikke til fodbold eller ved specielt meget om det, så jeg ville lige høre om der var nogen der vidste hvad man kan gøre?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du snører dine støvler meget stramt, kan det være årsagen.

Men det kan også være de uvante bevægelsesmønstre - spark, tacklinger, retningsskift osv. - der er årsagen.

Det er helt normalt at fødderne hæver, når de bliver udsat for fysisk belastning igennem længere tid. Det kan meget vel være kombinationen af hævede fødder og for stramme støvler der er årsag til dine smerter - særligt hvis du har en høj vrist.

Altså - prøv at snøre dine støvler mindre stramt eller evt. på en anden måde.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Spillede bare i normale tennissko, og så meget blev de godt nok ikke strammet. Jeg heller mere til at det er fordi min vrist er høj og jeg ikke er van til at spille fodbold, selvom det slet ikke på nogen måde var seriøst. Jeg undrer mig bare over der ikke skal mere til, for det er noget der stort set sker hver gang jeg spiller et par timer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share