Klassisk træningsprogram, men virker det?


Silve
 Share

Recommended Posts

Fandt det her gamle program, og vil gerne vide om det er nok, d.v.s om det kommer igennem alle muskelgrupper godt nok? Jeg har prøvet alle øvelser, og jeg kan godt lide dem, derfor jeg blev begejstret da jeg så dette program.

Ryg: dødløft 5x5

Bryst: Bænkpress 5x5

Ryg: Bent-over row 3x8

Ben: Squat 3x8

Skulder: military press 5x5

Biceps: Barbell curl 3x8

Triceps: Cable pushdown 3x8

Rygbøjninger til failure

Mavebøjninger til failure

Håber på nogle gode kommentarer. Kunne forestille mig at der er mange, som har prøvet eller set lignende programmer.

Link to comment
Share on other sites

Fandt det her gamle program, og vil gerne vide om det er nok, d.v.s om det kommer igennem alle muskelgrupper godt nok? Jeg har prøvet alle øvelser, og jeg kan godt lide dem, derfor jeg blev begejstret da jeg så dette program.

Ryg: dødløft 5x5

Bryst: Bænkpress 5x5

Ryg: Bent-over row 3x8

Ben: Squat 3x8

Skulder: military press 5x5

Biceps: Barbell curl 3x8

Triceps: Cable pushdown 3x8

Rygbøjninger til failure

Mavebøjninger til failure

Håber på nogle gode kommentarer. Kunne forestille mig at der er mange, som har prøvet eller set lignende programmer.

Der er en god grund til at dette er en klassiker. Burde sådan set være basis i alle programmer more or less. Det giver (med rigtig udførelse) en rigtig god all-round workout, og vil helt sikkert give gode resultater. Om man skal udelade rygbøjninger.. tjah, med squat og dødløft som grund, tjah så kunne du sige det samme med mavebøjningerne. Pointen er, at det er rigtig gode grundøvelsen som aktiverer flere store muskler på én gang. Dermed isolerer du ikke enkelte muskler. Dette gør øvelserne ekstremt nyttige i forbindelse med sport, da et spring i fx fodbold, håndbold eller badminton ikke kun kræver stærke lårmuskler, men også stærke mavemuskler, rygmuskler etc.

Derfor: Rigtig godt program (mit eget ligner ikke overraskende meget det her:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share