2,1 liter vand pr. dag?


Lenart
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har sådan nogle store glas hvor der kan være 3 dl. i pr. glas. Og fandt så ud af at så kunne jeg drikke et af disse glas med vand i til morgenmad. To af disse glas med vand i til frokost. Et af disse glas til mellemmåltid. to af disse glas til aftensmad. Et af disse glas til mellemmåltid. Og det ville så være 2,1 liter pr. dag? Og efter min mor skal man drikke 2 liter på en dag. Ville bare lige hører om i synes det er en god idé det jeg har skrevet lidt længere oppe, med at drikke et glas til morgenmad osv.? :smile:

Hilsen Miiig ;D

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har sådan nogle store glas hvor der kan være 3 dl. i pr. glas. Og fandt så ud af at så kunne jeg drikke et af disse glas med vand i til morgenmad. To af disse glas med vand i til frokost. Et af disse glas til mellemmåltid. to af disse glas til aftensmad. Et af disse glas til mellemmåltid. Og det ville så være 2,1 liter pr. dag? Og efter min mor skal man drikke 2 liter på en dag. Ville bare lige hører om i synes det er en god idé det jeg har skrevet lidt længere oppe, med at drikke et glas til morgenmad osv.? :smile:

Hilsen Miiig ;D

Altså, personligt ville jeg drikke et glas til morgenmad, ½ glas til frokost, ½ glas til mellemmåltid, ½ til aftensmad og så de resterende 4½ glas umiddelbart inden sengetid.

Allerbedst ville det selvfølgelig være, såfremt du kunne finde nogle glas af den halve størrelse, men så drikke det dobbelte antal glas vand.

Link to comment
Share on other sites

minimum 1,5 l vand om dagen...

Det bedste er at intage vand ved hvert måltid og hvis det er muligt køre man 1 alm. glas vand ned 1 gang i timen, og husk at drikke vand når du føler tørst og minimer alle de vanddrivende væsker som sodavand, kaffe, the og alkohol.

Vh.loth

Link to comment
Share on other sites

minimum 1,5 l vand om dagen...

Det bedste er at intage vand ved hvert måltid og hvis det er muligt køre man 1 alm. glas vand ned 1 gang i timen, og husk at drikke vand når du føler tørst og minimer alle de vanddrivende væsker som sodavand, kaffe, the og alkohol.

Vh.loth

Hverken sodavand, kaffe eller the er vanddrivende. Alkohol er.

Mens koffein har en forholdsvis lille dehydrerende effekt er den samlede mængde væske, i fx kaffe, langt mere end rigelig til at opveje denne dehydrering.

Dermed tæller altså både mælk, the, kaffe, sodavand osv i det daglige mængde væskeindtag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share