Chad Waterbury Program


Flashy
 Share

Recommended Posts

Jeg har læst mange af Chad Waterbury's (fra Tnation) artikler og jeg vil gerne køre hans "træningsstil." Jeg har gjort det før, men er nu i tvivl om jeg har båret mig lidt forkert ad.

I tilfælde af i ikke kender så meget til Waterbury, så er her nogle af hans principper:

- Lift fast!

- Stop each set once your rep speed slows down or your form changes.

- Aim for an amount of reps, not sets.

- Do as many sets as it takes to complete all your reps.

- Do fullbody workouts.

Her er et eksempel på et af hans programmer:

http://www.bennadel.com/blog/1554-Proje ... Hurry-.htm

Problemet er at han altid laver fullbodys, og jeg vil gerne køre det som et 2-split. Og så har jeg svært ved at se hvordan jeg skal lave det så volumen bliver som outlined, ikke for meget og ikke for lidt. Siden mit mål med programmet er hypertrofi, skal man ifølge Chad køre 36-50 totale reps per øvelser fordelt ud over så mange sæt som nødvendigt. Synes dog aldrig han nævner hvor mange øvelser man skal gå efter per muskelgrupppe. I hans fullbodys vælger han dog vidst altid kun 1 øvelse per muskelgruppe. Så ville volumen komme til at passe hvis jeg køre 2-split 4 gange i ugen og vælger 2 øvelser per muskelgruppe. Frekvensen er jo lavere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share