Dag med ligevægtsindtag


MaKuMa
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er godt igang med mit vægttab. Jeg kører en kost med masser af protein (i reglen 1,5 gram per kg. vægt), jeg drikker masser af vand og jeg motionerer en hel del. Det er således ikke så meget det jeg er interesseret i at høre til, da det sådan set kører fint nok.

Nej, sagen er derimod den, at jeg har hørt noget om, at hvis man er i kalorieunderskud for lang tid af gangen, så begynder kroppen at indstille sig på dette kalorieunderskud, hvorefter den sætter ligevægtsindtaget ned (man bruger KZ-fanger som eksemplet). Jeg har den seneste måned sværget lidt til denne teori, og som følge deraf taget en dag (hver 3. eller hver 4. dag), hvor jeg har spist op til mit ligevægtsindtag, for at optimere min forbrænding.

Min erfaring siger mig, at denne måde at gøre det på (med hver 3./4. dag), giver både positive og negative sider. Men nu vel, jeg kunne godt tænke mig at vide om teorien holder, og i såfald hvor meget udsving der reelt er tale om. For at sige det som det er, så har jeg det indimellem lidt sært med at partout skulle tage en dag, hvor jeg spiser op til ligevægtsindtaget, når jeg egentlig hellere vil være i solidt underskud.

Mit spørgsmål er derfor: Ville det skade noget, at jeg tog dagen med ligevægtsindtag noget sjældnere (6./7. dag)? Ville jeg derigennem udføre spildt arbejde - eller er det mest effektivt at bibeholde hver 3. eller 4. dag med ligevægtsindtag?

Jeg ser frem til jeres svar.

På forhånd tak

/MaKuMa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share