Hjælp og vejledning


Monochrome
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en pige på 15, næsten 16, som for nylig har fundet ud af, at jeg er lige over grænsen til overvægt.

Selvfølgelig var jeg godt klar over at jeg ikke er den tyndeste pige i klassen, men jeg er også klar over at det ikke er alt for galt - endnu.

Mit BMI tal ligger på 25.9, min vægt er 73 kg og min højde 168 (mere eller mindre).

Det er allerværst lige på maven, hvor der er en tydelig delle og lidt på hofterne - men jeg vil gerne vejledes lidt, for jeg er stadig under udvikling og vil ikke tabe mig så meget at det udvikler sig til anoreksi eller andet, som man har hørt der jo sker for unge, der træner for meget og spiser for lidt.

Jeg har lavet en kostomlægning og et træningsprogram, men jeg er stadig ikke sikker på hvor meget jeg skal tabe mig. :unhappy:

Jeg ville virkelig være taknemmelig hvis nogen gad hjælpe mig!

//Monochrome

Link to comment
Share on other sites

Hvis du allerede har et program/kostomlægning klar, vil jeg ikke pille ved det, men kan da godt give dig et prej om hvor meget du "bør" tabe dig:

Jeg kalder efterhånden mig selv en BMI-hater, fordi overvej hvor godt den virker: En bodybuilder med et BMI på 30 er jo ikke usund hvis hans vægt er pga. af muskler, og hans fedtprocent er normal? Brug istedet et målebånd, løft op i blusen og mål din talje

For en kvinde:

Sund <80 cm

Overvægtig 81-87 cm

Svært overvægtig 88> cm

Kun dit fedt sætter sig om taljen, så hvis dit cm-tal er for højt, så kom igang med det program og den kostomlægning :smile:

Hilsen BMI-hateren

Link to comment
Share on other sites

Hvis du allerede har et program/kostomlægning klar, vil jeg ikke pille ved det, men kan da godt give dig et prej om hvor meget du "bør" tabe dig:

Jeg kalder efterhånden mig selv en BMI-hater, fordi overvej hvor godt den virker: En bodybuilder med et BMI på 30 er jo ikke usund hvis hans vægt er pga. af muskler, og hans fedtprocent er normal? Brug istedet et målebånd, løft op i blusen og mål din talje

For en kvinde:

Sund <80 cm

Overvægtig 81-87 cm

Svært overvægtig 88> cm

Kun dit fedt sætter sig om taljen, så hvis dit cm-tal er for højt, så kom igang med det program og den kostomlægning :smile:

Hilsen BMI-hateren

Ja okay, jeg kan godt se ulempen ved BMI.

Men jeg vil da prøve det med at måle min talje, jeg tror det ville hjælpe mig en del. :smile:

Jeg er bare så usikker på det hele, da jeg normalt hader at motionere, men i sidste ende er min "overvægt" min egen skyld. Så jeg må hellere stoppe det inden det bliver for slemt, for lige nu er det ikke noget decideret problem, det ser bare ikke særlig kønt ud, og så er det jo heller ikke sundt.

Link to comment
Share on other sites

Ja okay, jeg kan godt se ulempen ved BMI.

Men jeg vil da prøve det med at måle min talje, jeg tror det ville hjælpe mig en del. :smile:

Jeg er bare så usikker på det hele, da jeg normalt hader at motionere, men i sidste ende er min "overvægt" min egen skyld. Så jeg må hellere stoppe det inden det bliver for slemt, for lige nu er det ikke noget decideret problem, det ser bare ikke særlig kønt ud, og så er det jo heller ikke sundt.

"We cannot become what we want to be by remaining what we are" Det motto er som regel nok til at få mig sat i sving mh. til træningen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share