Mit træningsprogram - kan det forbedres?


MissMandy
 Share

Recommended Posts

Hej alle på MOL

Mit udkast til træningsplan for de første 12 uger ser således ud:

(mål: 10 km. under 1 time)

Mandag: Mellemlang tur i mellemhårdt/hårdt tempo (4-8 km) + styrke (fullbody)

Tirsdag: Motionsbokning 60-90 min

Onsdag: Fri

Torsdag: 60-90 min Yoga/BodyFlow

Fredag: Intervalløb 30 min el. 1 times spinning

Lørdag: Fri

Søndag: Lang tur i let/mellemhårdt tempo (7-10 km)

Lidt facts om mig:

Alder: 20

Køn: Kvinde

Højde: 180 cm

Vægt: 76,4 kg i morges

Mit endelige mål med træningen er at jeg om 9 måneder gerne vil være i form til at løbe et marathon - et meget stort mål for mig. Samtidig ønsker jeg at have en flot, harmonisk krop, og det er derfor også vigtigt for mig at få noget motionsboksning og yoga med ind i mit træningensprogram - også fordi jeg elsker at dyrke begge dele. Derudover følger jeg også et fullbody styrkeprogram 1 gang om ugen.

Jeg vil desuden gerne opnå et vægttab på 7-10 kg.

Jeg har været i militæret for nogle måneder siden (værnepligten) men har efter jeg er kommet hjem mistet meget af den styrke jeg fik derinde, da jeg har arbejdet nærmest non-stop og ikke haft tid/overskud til meget træning. Har dog cyklet ca. 10 km dagligt (til/fra arbejde) og fået lagt nogle løbeture ind. Jeg står/går meget på mit arbejde.

Jeg kan pt. løbe 5 km i et stræk på ca. 30 min.

Jeg vil rigtig gerne modtage konstruktiv kritik til programmet så jeg kan opnå de bedst mulige resultater - er meget modtagelig overfor råd :)

Evt. også hvis der er nogle særlige tips/tricks el. styrkeøvelser der vil hjælpe mig i mit løb?

Hilsen MissMandy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share