Kiropraktik og tennisalbue


Don Mega
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere.

Jeg har tidligere skrevet en del om min skade, men vælger at lave en ny tråd da emnet afviger lidt.

Jeg har læst fra en del MOL'ere, at de er blevet hjulpet af kiropraktik. Dog mest indenfor hofte og rygproblemer.

Jeg har som sagt tennisalbue og havde mit første besøg hos en kiropraktor på Gammel Torv igår.

Udsigten er, at det mest kritiske er ordnet på 5 gange, men 10 gange er nødvendigt for at få bugt med det hele.

Jeg er ret skeptisk overfor nytten af kiropraktik, især ifm. tennisalbue, men jeg er åben for at give det chancen.

Jeg fik taget røntgen af nakken, hvilket ikke viste noget unormalt. Til gengæld mente kiropraktoren, at min venstre side generelt er svagere end den højre side, hvilket blev understreget af et par tests. Kiropraktoren bemærkede dog, at min syge albue knaste lidt mere end hvad der er normalt.

Efter nogen knæk hist og her var der rettet op på det problem. Om selve "styrketesten" er valid skal jeg ikke kunne sige, da det var kiropraktoren der ydede modstanden. Lidt subjektivt følte jeg måske, at det blev ydet større modstand før knækkene end efter, men jeg er som sagt også ret skeptisk.

Den endelige konklusion var, at der var en kinetisk skævhed i min krop, særdeles i hofte og ankel. Der blev derfor arbejdet mest med det plus jeg fik en strækøvelse til hoftebøjeren. Til slut fik jeg kinesio tape på armen.

I morgen skal jeg derind igen, hvor der skal arbejdes med nakken.

Jeg har lidt svært ved, at acceptere at min tennisalbue kan kureres ved at rode med hofte og ankel - mest af alt havde jeg nok forventet det ville blive nakke/skulderen der hovedsageligt skulle manipuleres. Hvis ikke det var for Quantanamos og PT Pouls (der er vist flere MOL'ere, der har været i hendes hænder) rosende ord til samme behandler, havde jeg nok syntes det var spild af tid.

Til sidst vil jeg spørge om der er nogen der har prøvet, at blive behandlet for tennisalbue hos en kiropraktor?

Ligger der noget videnskabeligt til grunde for, at tilstanden kan afhjælpes med kiropraktik?

Link to comment
Share on other sites

Det er den samme jeg går ved. Jeg har et par gange haft problemer med den ene albue (kan ikke huske hvilken - så det har været ret få problemer) og der har det hjulpet at lade hende hive og trække lidt.

I morgen skal jeg også der ind (denne gang til Niklas) og spøjst nok (blandt andet) have lidt hjælp til den venstre albue. Det er helt sikkert ikke en tennisalbue, men jeg skal da være lidt ekstra opmærksom på behandlingen og om jeg kan mærke forskel.

Link to comment
Share on other sites

Det er den samme jeg går ved. Jeg har et par gange haft problemer med den ene albue (kan ikke huske hvilken - så det har været ret få problemer) og der har det hjulpet at lade hende hive og trække lidt.

I morgen skal jeg også der ind (denne gang til Niklas) og spøjst nok (blandt andet) have lidt hjælp til den venstre albue. Det er helt sikkert ikke en tennisalbue, men jeg skal da være lidt ekstra opmærksom på behandlingen og om jeg kan mærke forskel.

Spændende, du må meget gerne vende tilbage efter i morgen. Det samme gør jeg.

Link to comment
Share on other sites

Selvom Annette er dygtig nok - skal man lige passe på. Hun var så hårdhændet ved mig da jeg gik til behandling hos hende at hun med god sandsynlighed fuckede min nakke op (jeg kom til hende med smerter i skuldrene der skyldtes en låst nakke - den manipulerede hun så med, men det har betyder smerter i nakken lige siden - 10 måneder).

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg min anden behandling.

De sædvanlige knæk blev udført, samt nogen mere specifikke til ankel og nakke. Derudover fik jeg ART behandlet min anconeus, ikke en rar følelse, men positivt med specifik behandling. Desuden tager det jo ikke mere end et par minutter på så lille en muskel.

Min kiropraktor Annette er desuden meget dygtig til at vejlede om diverse omhandlende skaden. Det mest positive er, at hun behandler anconeus muskulaturen og ikke bare giver mig en standard tennis albue behandling. På den måde er behandlingen meget mere specifik end hvad jeg hidtil har oplevet hos fys.

Jeg er positivt overrasket. Om det virker ved jeg ikke endnu, om et par uger kan jeg sige mere.

Link to comment
Share on other sites

Av, lyver ikke rart. Hvordan blev det grebet an efter?

Jeg holdte op der og begyndte hos en anden behandler. Da jeg, efter det begyndte at gøre ondt, snakkede med hende om det mente hun blot det var naturligt fordi min nakke havde været låst og musklerne nu skulle aktiveres igen. Lidt af en søforklaring, imo.

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg der. Niklas mener det er en nerve, der bliver belastet for hårdt/irriteret/beskadiget pga. bænkprestrøjen. Han gjorde ikke noget specifikt for det, formentligt fordi det er en nerve. Han fokuserede dog mere på nakke og skuldre end han plejer.

Han har i øvrigt ret i at det er trøjen, der påvirker det sted. Det pointerede jeg inden, men jeg har hele tiden troet det var en sene eller noget brusk, der var irriteret. Men der sidder altså en nerve i stedet.

Hans forklaring er, at en nerve tager meget længere tid at komme sig end andre ting og det er derfor det stadig er ømt/blusser let op igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share