Hvad gør jeg rigtigt/forkert


MikeAir
 Share

Recommended Posts

Hej folkens,

Er ny her på forumet så jeg håber jeg har postet det rigtige sted :smile:

Mit spørgsmål er, om jeg træner rigtigt, og om jeg evt. kan bære mig anderledes

ad, for at få bedre resultater og nå min peak performance..

Jeg træner op til min værnepligtstjeneste, og senere hen optagelsesprøve som officer

som finder sted i uge 37(sep).

Jeg har siden januar (med få pauser som sygdom etc.) hver dag løbet 2 km. for at holde

mig selv igang, og for eventuelt at kunne få en så kort tid som muligt, med henblik på

optagelsesprøven. Indtil videre er den laveste tid jeg har opnået 8.30 hvilket jeg mener

er OK, men sagtens kunne være bedre, iflg. dét mine venner fortæller mig..

MEN, det jeg er i tvivl om er hvilket tidspunkt det er bedst at løbe for at opnå det bedst

mulige resultat?

Ligenu starter jeg dagen ved 11-tiden med en skål havregryn med rosiner, og ca. en halv

time derefter løber jeg så det jeg skal (2, 3, eller 4 km indtil videre)..

men er dét det bedste tidspunkt at gøre det på, og i forhold til hvornår man spiser, hvornår

bør man så løbe eller cirkeltræne for den sags skyld?

Ang. opvarmning er det noget jeg har holdt mig fuldstændig fra, da jeg har fået at vide fra en

ven, at enten skal man gøre det eller også skal man holde sig fuldstændig fra det, hvad mener i?

Jeg er fuldstændig grøn på det her område, har ikke dyrket meget sport i mit liv, men er

blevet utrolig glad for at løbe og være aktiv, jeg har dog imidlertid en meget beskeden

viden omkring træning, idræt osv.

- Så derfor mine spørgsmål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Står du op kl 11 hver dag? :smile:

jeg vil ikke mene det er optimalt at spise et større "morgenmåltid", og så løbe en halv time efter. I så fald vil det ofte ligge tungt i maven, og dermed sænke farten under træningen. Prøv at vente 1-2 timer istedet, og se om du kan mærke en forskel.

Ang. opvarmning er det noget jeg har holdt mig fuldstændig fra, da jeg har fået at vide fra en

ven, at enten skal man gøre det eller også skal man holde sig fuldstændig fra det, hvad mener i?

Det her giver jo ingen menning. Enten gør det du, eller også gør du ikke. Han er dælme skarp......

Opvarmning er noget man absolut bør gøre før man træner intensiv træning. Det vil sige at hvis du vil prsse dig selv til max, bør du absolut varme op inden! Men hvis vi snakker en distance tur, eller bare en rolig tur, behøver du ikke varme op.

Hvis du nu skal løbe 2km så hurtigt så muligt, vil jeg foreslå du løber 2km stille og roligt først. Venter et minuts tid, lige får pulsen lidt ned, hvorefter du giver den alt hvad du kan hjemad igen. HUSK også nedvarmning, hvor du også stille og roligt løber 1-2km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share