Træningsprogram


Kaekaek
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er relativt ny her. Jeg har kigget lidt på et par tråde engang imellem, men bliver nød til at spørge mig lidt frem nu.

Jeg har trænet on-and-off her de sidste 4 år, men i de sidste 6 måneder har jeg egentligt ikke fået lavet noget, da jeg lidt har manglet muligheden for at tage i fitness/styrke center, og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om jeg kunne få lidt hjælp til at sammensætte et alternativt program, hvis man nu ikke har mulighed for det.

Jeg har både dumbbells, stræk-elastikker, og kan sagtens lave nogle alternative vægte ud af nogle indkøbsposer o.s.v.

Men, det jeg gerne vil træne er sådan set mine arme og mit bryst - jeg vil gerne have opbygget begge dele til at være større. Jeg er 21 år, 181cm høj, og vejer kun cirka 65kg. Hvilket jo gør det lidt åbenlyst at jeg er lidt spinkelt bygget, og det ligger derfor også op til spørgsmålet; har i nogle gode idéer til en kostplan man kunne bruge ved siden af sin træning? Udover dette så løbetræner jeg (eller rettere; jeg løber en god halv time) hver anden dag, for at holde min kondition på plads, og jeg tror også lidt at det er årsagen til min vægt.

Jeg håber sandeligt at i kan hjælpe mig, ved nemlig næsten ikke hvor jeg skal starte.

PS: Jeg lavede i en overgang lidt interval træning som lød på dette:

1. Burpies (1 min)

2. Lagde mig på gulvet, hænderne under balderne - løftede benene (1 min)(Kan ikke lige huske hvad man kaldte det)

3. Armbøjninger (1 min)

4. Squat (1 min)

5. Planken (1 min)

6. 1 minut pause

Og så kør på igen. Dette gjorde jeg x3, og det var sådan set meget godt til overordnet kondition/udholdenhed også synes jeg, men jeg ved ikke om det er noget der kan bruges igen.. Men tænkte at jeg lige ville kaste det derud.

Edited by Kaekaek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share