UDSTRÆK?


Bellacci
 Share

Recommended Posts

Halløj derude.

Jeg ved godt at man igennem længere tid har påstået at det er mere eller mindre meningsløst, ud over det føles meget rart i øjeblikket hvor det bliver udført, at strække ud efter løb og træning. Men når jeg læser på det er det stort set også altid i forbindelse med restitueringen/ømhed osv. man snakker om det. Altså at det ikke hjælper på det.

Jeg er interesseret i at høre folks holdning til emnet i forhold til SMIDIGHED. Er det også påstanden at man rent faktisk ikke bliver mere smidig af at strække ud efter træning? Jeg dyrker meget kampsport og kan næsten ikke forholde mig til at udstrækningen skulle være ret ligegyldig. Men jeg hører gerne fra "videnskaben" :-)

Mvh. Marco.

Link to comment
Share on other sites

Uha.. Der remte du et ømt punkt hos mig.. Smidighed er ikke lige min stærke side, men det ville være vildt at have en smidighed som van damme i bloodsport.

Jeg tror ikke du bliver meget mere smidig af at lave nogle udstræknings øvelser under løbetræning. Jeg er generelt meget smidig, med undtagelse af mine ben. Så for at komme til at kunne sparke højere osv, ville det da sikkert være en god ide med noget dedikeret smidigheds træning.

Jeg ved godt de sikkert råder til at sidde med benene i stræk, ca 10minutter om dagen. Men hvis jeg alligevel skal se en film, kunne jeg godt finde på at udnytte tiden til at sidde i stræk, spagat, eller hvad det nu kaldes... :4thumbup:

Kort sagt.. Jeg tror der skal en større indsats til, hvis man vil opnå en vis smidighed. Men det kommer vel også an på hvordan du strækker ud, og hvor længe du holder strækket. Almindelig udstrækning som jeg selv kender den, har jeg ikke praktiseret i årevis. Tror det er noget overtro inden for Hr. og Fru. fitness. :laugh:

Edited by BlueBoden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share