Ze WorkoutZ i 8000 Happiness


Maiapedersen
 Share

Recommended Posts

Så blev det vist min tur til at oprette en logbog! Grundlæggende fordi jeg gerne vil have lidt mere struktur på min træning, men jeg er selvfølgelig også åben over for eventuelle inputs :blush:

For kort lige at introducere mig selv er jeg en 23årig studine, nu med adresse i Århus. Jeg har hele mit liv været bidt af en gal fodbold, og spillet på eliteplan indtil jeg for 7 år siden fik smadret menisk og ledbånd. Og hvad er den eneste løsning på et farvel til fodbolden - selvfølgelig at blive bidt af løb, hvilket jeg så i den grad er blevet :4thumbup:

Det har indtil nu ført til et par halvmaratoner, og i år er målet derfor HCA maraton i september. Apropos maraton, så vil jeg da lige hurtigt logge dagens løbetræning:

Distance: 28,20km

Tid: 2 timer og 40min

Dejlig rute bl.a. langs Strandvejen, temperaturerne er "heldigvis" (set fra et løberperspektiv :smile: ) faldet her i løbet af de sidste par uger.

Benene har det helt fint her efter løbeturen, men kunne under løbeturen godt mærke, at jeg ik havde fået nok mad i systemet - energidrik og 1 banan under selve løbeturen holdt dog de små tændstikben godt kørende :superman:

Post-workout: 300ml skummetmælk + 20g proteinpulver

Og nu her: pangasiusfilet, salat og hjemmelavet dressing :4mewantfood:

Edited by Maiapedersen
Link to comment
Share on other sites

Vågnede frisk og veludhvilet i morges, lige i tide til at nå undervisningen kl 9. Jeg har de sidste par dage haft en underviser, som er en tro kopi af Apu fra The Simpsons - utroligt underholdende, men også utroligt distraherende :smile:

Efter undervisningen var jeg super klar til en omgang let cardio og fullbody - til stede i centret var bl.a. Den Lidende Mand, som altid sørger for mange gode (ubevidste) grin :bigsmile:

Dagens træning:

Opvarmning: 15min crosstrainer

Leg extensions:

3*8 @ 55kg

Seating Calf Raises:

3*8 @ 150kg

Dumbbel Bench Press:

3*8 @ 10kg

Dumbbell Incline Bench Press:

3*8 @ 7kg

Dumbbell Side Lateral Raises:

3*8 @ 6kg

Dumbbell Front Lateral Raises:

3*8 @ 8kg

BOR:

3*8 @ 12,5kg

Pulldowns:

3*8 @ 35kg

Dumbbell Curls:

3*8 @ 7kg

Triceps Pushdowns:

8*3 @ 12,5kg

Under hele træningen kunne jeg ikke lade være med at tænke på dengang jeg trænede i et center i Surfer's Paradise. Gutten, der ejede det var selv tidligere bodybuilder og havde blandt andet noget signeret Arnold Schwarzenegger merchandise - og selvfølgelig dokumentaren, "Pumping Iron"; se dén er spækket med sjove Arnold citater :4thumbup:

Nu burde jeg egentlig tage et kig på min eksamensopgave, meeeeeeeeeeen - det er sjovt nok svært at tage sig sammen til!

Edited by Maiapedersen
Link to comment
Share on other sites

Vågnede kl 11 idag, og indså lynhurtigt, at det var en umulig opgave at nå til undervisningen fra 9-12 :wink:

Så det blev lige til en dejlig fridag istedet!

Dagens træning bød på blandet cardio efterfulgt af coreøvelser - inspireret af denne video, for de interesserede:

Og nej, det er ikke for at opnå en sixpack, men for at styrke kropsstammen i håbet om at forbedre mit løb - men skal da blankt erkende, at en flot mave ikke ville være den værste bivirkning :wub:

Dagens træning:

25min løb, inklusiv tabata

15min step

10min crosstrainer

+ blandede coreøvelser

Resten af aftenen byder på fodbold (på skærmen, vel at mærke) sammen med nogle venner - om FCK efterhånden skylder at komme i Champions League? Det tror jeg nok da!

Edited by Maiapedersen
Link to comment
Share on other sites

Weekeeeeeeeeeeend - findes der noget bedre :4thumbup: ?

Jeg fik ikke logget gårsdagens træning, men den bød på 50min løb inden undervisning og fullbody om eftermiddagen.

Idag skulle jeg så have overstået ugens sidste løbepas (ifølge træningsprogrammet), som bød på en omgang blandet løb:

10min opvarmning 10,5km/t

1000m @ 11,5km/t

1 1/2min pause @ 9,5km/t

1000m @ 12km/t

1 1/2min pause @ 9,5km/t

1000m @ 12,5km/t

1 1/2min pause @ 9,5km/t

400m @ 14km/t

1min pause @ 9,5km/t

300m @ 15km/t

1min pause @ 9,5km/t

300m @ 16km/t

Derefter lidt udstrækning, og så et smut op i byen, bl.a. efter Allan Zachariasens "Løberens ABZ".

Om der bliver trænet i weekenden tager jeg lidt som det kommer; imorgen skal jeg nemlig mødes med nogle veninder til brunch, hvorefter jeg skal til festival resten af dagen. Søndag tager jeg til Vejle for at se min lillebror (og VB) få store prygl af et (forhåbentligt) fantastisk velspillende AGF mandskab! Kom så de hviiiiiiiiii' :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share