Vil det virke?


DogFish
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg er en dreng på 21 år med lidt for meget fedt på kroppen (på trods af at jeg er slank)... Jeg har besluttet mig for at begynde at træne for at få en pænere krop, så jeg ikke behøver at frygte for at smide t-shirten på stranden m.m. (Ja, jeg er meget sart!). Mit problem er, at jeg aldrig før har dyrket motion så jeg går ud fra at det kommer til at tage noget tid at "rette op" på de spildte år - hvilket jeg selvfølgelig godt kan leve med...

I forbindelse med min nyvundne passion for at bedre look har jeg valgt at begynde at cykle, lange og intense ture med de formål at

1) Forbedre min kondition

2) Forbedre min præstation fra gang til gang, eksempelvis via min gennemsnitsfart som jeg ind til nu har set stige fra gang til gang på trods af at mine ture bliver længere

3) Forbrænde det fedt der har sat sig som en grim delle på min mave og få styrket mine benmuskler

Jeg vil i den forbindelse prøve at spise sundere (og jeg er gået over til energifri drikke frem for cola m.m.), men jeg har IKKE i sinde at lægge øllene på hylden i weekenden, det ville simpelthen blive for kedeligt at leve så. Siden mine venner ikke har den samme mængde fedt omkring maven og drikker lige så mange øl som jeg selv ville jeg da mene at det burde kunne lade sig gøre at blive pænere med hård træning

Så hvad synes I om dette program:

50km intens cykling hver anden dag (ca. 1200 kalorier, dvs. 600 dagligt) og en smule styrketræning ved siden af.

Vil det virke, og hvor hurtigt vil jeg begynde at kunne se en forskel, hvis jeg spiser og drikker som jeg gør nu (men udelader det unødvendige som slik og chips)

Min frygt er at fedtet på min mave vil blive siddende som det sidste (tror det ligger i familien) - er der nogen måde jeg kan styre dette på?

ALLE gode tips og råd, ting jeg skal være opmærksom på m.m. modtages gerne!

Tak på forhånd!

Edited by DogFish
Link to comment
Share on other sites

hvor stor effekt du vil få, er umuligt at spå om! Du behøver ikke bekymre dig om dine mavedeller, de er ikke umulige at få til at forsvinde og slet ikke i din alder. Din træning er fin og tilpas ambitiøs set fra mit perspektiv. Hvor meget du taber dig er svært at sige, men jeg er optimistisk på dine vegne

Nvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest lyder det til at du har den helt rigtige holdning! Hvis man går all-in med at spise sundt kører man hurtigt surt i det, så tillad dig selv lidt øl i weekenden!

Herudover kan jeg kun sige, at det i sidste ende kommer an på hvordan dit kalorie indtag er i forhold til dit ligevægts indtag - altså kalorieidntag vs. kalorieforbrænding. Hvis du ikke øger dit indtag samtidig med at du er begyndt at forbrænde mere, er sandsynligheden for at du er i kalorieunderskud stor (godt).

Hvis du er rigtigt fanatisk kan du nogenlunde tælle dig frem til dit ligevægstindtag, men det er et større projekt. Jeg vil foreslå at du tager udgangspunkt i et ligevægstsindtag på 2500 kcal, da det nogenlunde er middel af, hvad jeg har hørt forskellige steder.

Herudover kan din muskulatur gøre meget ved den måde du "bærer dit fedt" på. Hvis du har en solid muskulatur indenunder dit uønskede fedt, vil det automatisk se bedre ud!

Så ja, keep it up med styrketræningen ved siden af, og tænk lidt over hvordan dit kalorieindtag ligger.

Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share