Benproblemer


Toan
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har et problem med mine ben og fødder,, og håber lidt jeg nogenlunde kan få en afklaring på hvad der er galt.

Jeg spiller floorball 2 gange ugentligt og her i år er jeg begyndt at få smerter i benene, mest i skinnebenene og foden, efter 30-45 min inde i træningen,,.. jeg vil beskrive smerten som en skinnebens betændelse.. men jeg tror ikk det en betændelse pga. forskellige faktorer..

En af faktorerne er at, jeg fik en overbelastningskade i begge min knæ for to år siden,, det tog mig 6 mdr for at komme over skaden.. og efter det har jeg bare kørt hårdt på..

En anden af faktorerne er, at min læge/fodterapeut sagde at jeg havde forkert sko, så jeg skiftede min inddørsko ud her i starten af året, så nu render jeg rundt med toptunet håndboldsko..

En tredje af faktorerne er at jeg har styrketrænet i overkroppen.. og måske kan bentøjet endnu ikk klare de ekstra kilo som er kommet på efter styrketræningen?

Jeg tror den tredje faktor er meget markant vedrørende smerten, men ja,, håber lidt nogen her kan hjælpe :) Vil meget gerne ku yde mit max til træninger :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Umiddelbart ville jeg gætte på overtræning. (Specielt hvis du har givet den max gas efter ½ år uden aktivitet.)

Derudover i din årsag 3, så kan det rigtig nok give smerter/ømhed. Jeg har prøvet at tage 10 kg på, på en måned. Det førte også til super ømme fødder i en periode. I mit tilfælde skulle kroppen lige bruge nogle uger på at vænne sig til den øgede vægt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share