ang. træning


Musling
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er lige begyndt at træne igen for at tabe 8-10 kilo som har sneget sig på igennem de sidste 3-4 år. Jeg har meldt mig ind i Form & Fitness og er begyndt at styrketræne - jeg træner mest ryg og mave pga. problemer med ryggen - derudover træner jeg på motionscykel, trappemaskine og løbebånd - jeg skifter lidt ml. dem alt efter humør. Derudover vil jeg til at gå til spinning. Mit problem er bare at efter at have trænet en halv time bliver jeg meget varm og rød i hovedet. Meget mere end hvad jeg synes er normalt. Jeg sørger for at drikke vand under træningen og jeg er også opmærksom på min vejrtrækning. Så vidt jeg kan huske har jeg altid reageret på den måde - min hud bliver meget rød - både ved varme- og kuldepåvirkninger. Er der noget jeg kan gøre for at undgå denne reaktion. Det er lidt irriterende, for jeg kan ikke træne umiddelbart inden jeg skal fx. på arbejde, da det godt kan tage ½ times tid inden jeg er kølet helt ned igen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Musling: Din reaktion med at blive varm og rød i hovedet er fuldstændig normal ved hård træning, og det ville være meget synd at skrue ned for træningsintensiteten bare for at undgå dette. Spinning er - sammen med løb - noget af det bedste, du kan bruge til fedttab.

Du kan evt. - efter du har været i bad - vaske ansigtet i koldt vand. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share