vurder min kost...


hardvig
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg begyndte at styrketræne her i starten af august, og i dag da jeg hoppede på vægten her til morgen havde jeg taget 2.5 kilo på(!), det virker lidt overdrevet, og hvis jeg skal være helt ærlig så ser det ikke ud som om at jeg har taget så meget på..?

Nu er det sådan at jeg selvfølgelig gerne vil tage muskler på, men helst ikke alt for meget fedt, jeg vil hellere ligne Kessler end Brian Nielsen i sidste ende...

Og så er det jo at det altid ender med at handle om maden, så vil I ikke være søde lige at tage et kig på den og se om den er okay?

Morgenmad:

Består ALTID af youghurt med müsli på. Jeg plejer at være 3-4 dage om at tømme 1L. så dvs 2-3 dl youghurt om dagen. (det er den med 3g prot. 12g kulhydrat. 3g fedt) Müslien er ikke af den sundeste slags, men jeg kan sagtens gå med til at erstatte den med havregryn...

Mellemmåltid: Nu har jeg haft sommerferie siden jeg begyndte at træne, dvs at jeg først står op ved 9-tiden = der er ikke rigtig brug for et mellemmåltid, men når jeg begynder i skole på tirsdag vil mit mellemmåltid nok bestå af enten 1 skive rugbrød m. noget skivepålæg eller en proteinshake...

Frokost: Har her i ferien typisk være rester af aftensmaden fra dagen før, eller 1-2 skiver rugbrød med 1 dåse tun fordelt udover.

Så er det typisk her min træning ligger - altså mellem frokost og 2. mellemmåltid

2. mellemmåltid/post-workout: 1 proteinshake

Aftensmad: I min familie er vi ikke kendt for at spise de sundeste ting til aftensmad, ikke at vi altid spiser junk, men tingene bliver stegt i becel og der er altid sovs til. Jeg forsøger at styre fri af sovsen, og hvis maden er paneret tager jeg paneringen af. men her bliver det typisk til 1½ portion (og hvis der er salat er det det jeg spiser mig mæt i. Jeg drikker i øvrigt 1 glas minimælk til.

Efter aftensmaden varierer det lidt om jeg spiser mere ud på aftenen, det er sket at jeg har taget en banan eller noget andet i den stil (vindruer, æble osv.), men jeg har også overvejet om en proteinshake er noget der kunne være værd at overveje, eller om det i længden bliver for meget (så er vi oppe på 3 om dagen...)

Håber i kan finde hoved og hale i det, jeg ved godt det er lidt uoverskueligt, men jeg ved ikke lige hvordan jeg ellers skulle sætte det op, da min kost ikke er fastlagt fra dag til dag..

på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share