Tilsvarende FB program


Zako
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu trænet med dette program i noget tid, og er også fint tilfreds med udbyttet indtil videre, men er begyndt at syntes det er ved at blive lidt ensformigt, derfor tænkte jeg på et "tilsvarende" program til hver anden dag. Jeg vil helst ikke ud i 2-split program, da jeg læste at FB var det bedste når man "kun" træner 3 gange om ugen.

Sådan som det ser ud lige nu: tirsdag/torsdag/lørdag eller søndag - tirsdag/torsdag:

Squat: 5x5

Deadlift: 5x5

Benchpress: 4x8

Bent-over Barbell row: 4x8

MIllitary press: 4x8

Chinups: 4x8

Barbell Reverse Curl 4x8

Barbell Curls: 3x12

Weighted Bench Dip 3x12 (har ikke mulighed for "rigtig" dips i mit trænings center -.-)

Weighted Decline Crunches 3x10

Tak

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

FB er en udmærket måde at få bygget noget masse når man er begynder og kun træner 3 gange om ugen. Flere andre metoder bruger træning 3 gange om ugen, men er mere stilet efter mere avancerede folk.

Hvad jeg forstår er, at du vil have et alternativ til nedenstående øvelser, og så skifte i en slags ABA-BAB stil. F.eks. tirsdag = A, torsdag = B, lørdag = A, næste mandag = B osv. osv.

Iøvrigt ved jeg ikke hvordan du forstår 5x5, men foretrækker personligt at det ikke er statiske sæt, men man kører op til en 5'er.

Har givet nogle eksempler på andre øvelser under, tjek om det er nogen du kan li'

Squat: 5x5 (lunges i alle afskygnigner, leg-press, prowler push (vægtskiver på en bænk og så skub eller træk)

Deadlift: 5x5 (rackpulls, stifflegged deadlift, good morning, pull through, cleans, etc.)

Benchpress: 4x8 (incline bench, dumbell bench, dumbell incl. bench, decline press, floor press etc.)

Bent-over Barbell row: 4x8 (dumbell rows, pendlay rows, kroc rows, cable rows, reverse row etc.

MIllitary press: 4x8 (dumbell press, one hand db press, half top press, lateral raises i alle former?)

Chinups: 4x8 (pull downs, pull ups håndflade ind og ud, etc.)

Barbell Reverse Curl 4x8 (alle mulige former for curls - hammer curls, etc.)

Barbell Curls: 3x12 (samme som ovenfor)

Weighted Bench Dip 3x12 (har ikke mulighed for "rigtig" dips i mit trænings center -.-)

Weighted Decline Crunches 3x10 - hanging leg raise, rope crunches, dragon flags, wood chops etc. etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share