Vægttab


.::psylenz::.
 Share

Recommended Posts

Hey Gutter. :D

Jeg har holdt en pause med træningen i ca. et halvt år og nu vil jeg i gang igen. Men i den tid, har jeg sq taget et par kilo på (kan mest ses på min mave :( ) Jeg vil helst ikke tage flere på så jeg har lige et par spørgsmål:

Jeg har tænkt mig at starte på kreatin, men har ingen erfaringer med det så jeg ved ikke om man tager på af det? Hvis ja, hvor meget? Jeg må indrømme at jeg også drikker rimeligt mange øl hver weekend. Kan det påvirke min træning? Og feder øl?

På forhånd tak :D

psylenz

Link to comment
Share on other sites

Hej psylenz :D

Jeg har tænkt mig at starte på kreatin, men har ingen erfaringer med det så jeg ved ikke om man tager på af det?
Ja du tager på i form af vand, som forsvinder igen når du stopper med at tage kreatin. Hvor meget man tager på svinger fra person til person. 2-5kg eller sådan noget kan du godt regne med
feder øl?

øl feder ikke pr. definition, men indeholder energi som skal medregnes i det daglige energiindtag

håber det hjalp :)

Link to comment
Share on other sites

Alkohol feder faktisk rimelig meget, hvad enten det er øl, spirtus eller vin.

Alkohol indeholder per gram ca. 7 kcal, hvor fedt indeholder ca. 9 kcal.

I en øl er der ca. 15 gram alkohol, hvilket så giver 105 kalorier per. øl

Så hvis du drikker nok øl hver weekend, skal de nok fede.

Øl hver weekend ikke skide smart hvis man træner fast.

Alkohol hæmmer præstationsevnen, dømmekraften og dæmper smertetærsklen, så man fejlbedømmer sin egen kapacitet. Vigtigst af alt påvirker det blodsukkeret på en negativ måde.

Så hvis du har drukket hele weekenden kan det hurtigt ødelægge mandags træningen

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen begge to :respekt:

Har lige lidt spørgsmål til... :rolleyes:

]øl feder ikke pr. definition, men indeholder energi som skal medregnes i det daglige energiindtag

Energiindtag? Skal man virkelig gå så meget op i det for at få noget ud af sin træning. Altså jeg kan da godt forstå at der er nogle ting der er gode at spise og andre ikke, men skal beregne kcal og alt det der? Jeg har fået at vide at man skal spise tun, banan og pasta. Passer det? Er der andre ting der er gode at spise? Jeg kan godt regne ud at man ikke skal spise usund mad som burger osv., men er der nogle ting man ikke må spise som man umiddelbart skulle tro var iorden? Undskyld jeg spørger om så meget, men jeg er lidt af en nybegynder :blink:

Link to comment
Share on other sites

Når du så har drukken dig fuld i øl er der jo så et andet problem også, nemlig det at nogle lige skal på grillen eller sådan noget, og dagen efter når/hvis man har tømmermænd er det jo ikke altid det sundeste mad der kommer ned i posen!

Om du skla gå op i dit indtag af mad dagligt er en god ide, du behøves selvfølgelig ikke gå så meget op i det med du sidder og vejer hver ting, men bare man tænker lidt med hovedet!!

Hvis du skal have det optimale ud af den træning/mad skal du have et indtaf på minimum 2g protein pr.kg kropsvægt! det kan du få ved hjælp af fx tun/kylling/rødt kød, fordelt ud over dagens måltider!

Jeg har også læst den perfekte blanding hedder 2g protein 5g kulhydrat hvis du skal bygge muskler bedst, jeg ved så ikke om den passer med kulhydraten!

Angående pasta/ris er det det en tind der indeholder mange kulhydrater/kcal så det skal du ikke have for meget af, hvis du samtidig vil af med de lidt for mange kilo på maven, spis i stedet nogle kartofler sammen med lidt kød, det mætter fint og samtidig er der ikke så mange kcal, derimod godt med protein fra kødet ;) ;)

Edited by brezexxx
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået at vide at man skal spise tun, banan og pasta. Passer det?

Hvis du vil tabe dig er det ikke optimalt at spise bananer da de består af hurtige kylhydrater ligesom pasta. Alle folk tror at man skal spise pasta og så er man næsten sikker på at tabe sig, men pasta indeholder mange kulhydrater (66 kulhydrater pr. 100 gram) så de er ikke meget værd i den sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du have kulhydrater!

Jeg forstår godt hvis du bliver forvirret over de forskellige råd og meninger herinde.. Men at fraråde kulhydrater er ganske enkelt hjernedødt.

Specielt om morgenen og lige efter træning er det vigtigt du får dækket dit behov for kulhydrater! Til gengæld kan det være en fordel at droppe kulhydraterne nogle timer inden du går i seng.

Men det lyder til du godt kunne tåle at læse samtlige ernærings artikler på www.getbig.dk - Specielt artiklen om cuts af Jørgen Storm er noget af det bedste der er skrevet i længere tid.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der mere i kulhydrater end bare navnet at tage hensyn til.

Nogen kulhydrater forbrædes hurtigt og andre langsomt, hvoraf de der findes i kartofler,

hvidt brød, pasta og ris er af den dårlige slags, hvis man prøver at tabe sig.

Derfor frarådes det at spise for meget af den slags.

selvfølgelig skal man have kulhydrater, og med mindre man lever af vand er andet også umuligt

Link to comment
Share on other sites

Magnus H:

"Specielt artiklen om cuts af Jørgen Storm er noget af det bedste der er skrevet i længere tid."

Tak for dit pæne ord, - husk nu at gi´mig en høj karakter i Get Big´s nye system, så jeg måske engang kan få de aktier i firmaet, som mange en overgang beskyldte mig for at have, da MS-skandalen var på sit højeste! :D

Link to comment
Share on other sites

Magnus-H

Selvfølgelig skal du have kulhydrater!

Jeg forstår godt hvis du bliver forvirret over de forskellige råd og meninger herinde.. Men at fraråde kulhydrater er ganske enkelt hjernedødt.

Hvad er der at blive forvirret over??? Der er jo ingen som har frarådet kulhydrater! Som "Cormack" siger, er der mere i kulhydrater end selve navnet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share