Proteinpulver hvordan....?


andreas1857
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt noget Designer Protein hos Maxim, da de har tilbud på det. Det skulle efter det jeg har læst, være Amerikas førende produkt....?

Jeg har længe ligget på den samme vægt +/- 2,5 kg. Nu vil jeg starte op med både Kreatin+Protein pulver. Hvordan skal jeg tage det for at få den bedste virkning. Det skal siges at jeg arbejder om natten, så jeg kan jo ikke tage det som andre med arbejdstider på dagen.

Jeg er på arbejde fra 21-8 på hverdage og træner 3 gange om ugen (2,5 time hver gang) 10-12 rep med alle øvelser.

Jeg vil gerne smide nogle ekstra kilo på kroppen, hvordan klare jeg det bedst. Jeg startede med at træne i ´95 og vejede dengang 67Kg. Idag vejer jeg ca.82-84,5 Kg.

Bedste Hilsener

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hej "løber"

Tak for svaret, men det var ikke lige det jeg ledte efter. Det jeg forespørger er hvordan jeg skal kompinere Protein pulver sammen med Kreatin pulver. Skal jeg køre en slags Kreatin Kur, med 20 Gr om dagen i 5-7 dage..? Og så drosle ned til normal ration.? Hvor meget Protein pulver skal jeg indtage sammen med Kreatin.?

Pft.

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil tage på, så er proteinpulver ikke vejen frem, det er godt som et TILSKUD, hvis du døjer med at tage på, så skal du ha kigget din kost efter i sømmene, for det er der problemet ligger, det gælder om at komme i kalorieoverskud, så skal du nok komme op i vægt, ang. proteinpulveret, så kan jeg se at du "kun" vejer omkring 80 kg. så det burde ikke være det store problem at få de fleste protoiner igennem den daglige kost, jeg bruger selv proteinpulver, men tager det kun efter træning.

For lige at remse et par vigtige punkter op omkring ens kost - Dagligt:

1. øge den daglige indtagelse af kalorier med ca. 300-500 Kcal over sit Vedligeholdelsesniveaue.

2. 2.0 – 2.5 g kvalitets protein pr. kg. kropsvægt

3. 50-70 g kvalitets fedt

3. Fyldes op med kulhydrater til vedligeholdelsesniveauet.

4. Sørg for at spise 5-7 gange om dagen eller ca. hver 3 time.

5. Drik Masser af vand

Kreatinpulveret, så vil jeg starte med en loadingfase som du selv skriver, fordelt de antal gr. over flere portioner på dagen, hvorefter en vedligeholdefase på en 5-6 gr. fordelt ex. 2 over dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hej "Don Kane"

Tusind tak for dit svar. Jeg har lige et par ting du burde vide. Jeg er ryger, samt har jeg et meget højt stofskifte. Jeg kan faktisk "æde" alt usundt uden at jeg tager på. Det er som om, at får jeg indtaget noget der "feder" ja så sætter min krop automatisk min forbrænding op...

Jeg er 196 cm Høj, og vejer som sagt sølle 82-84 Kg. Efter hvad den vægt vi har i centret viser, ligger min FAT% på gennemsnit 6%. Den har til tider været oppe på 7-8%, og det længste den har været nede var 4,6%......Hvad F***** gør jeg får at give min krop det "kick" den skal have, for at skyde det gode brændsel som ligger indbygget i min krop væk? Skal jeg prøve at følge dit forslag...Eller noget andet.?

En ting er nok helt sikkert. Hvis jeg kvitter smøgerne, så ryger der nok et par kilo på. Men det har jeg ikke i sinde, da jeg har røget i mange år.

Min alder er 29, efter hvad forskerne har opgivet, skulle de fleste "tabe" deres forbrænding efter 30 år, eller rettere sagt den bliver vel ikke ved med at virke så effektiv. Effektivt for nogle der ikke ønsker at forhøje deres vægt, men jeg vil det modsatte nemlig tage på.!!

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige revurderet mit program. Før trænede jeg 1-1,5 time. Havde massere af overskud tilbage. Nu med det nye på ca. 2-2,5 time går det sagtens. Der bliver også trænet mave, hvilket jo ikke kræver nogen særlig stor effektivitet.

2-2,5 time holder til mig, og det kan siges at jeg har forøjet i vægt på maskinerne, på 14 dg.

Andreas

Link to comment
Share on other sites

andreas1857->

Hvad F***** gør jeg får at give min krop det "kick" den skal have, for at skyde det gode brændsel som ligger indbygget i min krop væk? Skal jeg prøve at følge dit forslag...Eller noget andet.?
Ja det ville jeg da foreslå... ;)

Michael Soerensen ->

Hvis du træner 2,5 time pr. gang ville jeg nok revurdere programmet hvis jeg var dig da det ca. er 1- 1,5 time for meget.

Det er jeg så ikke enig i, man kan sagtens træne mere end 1 time pr. træningspas, selv ligger mine omkring 1,5 til + 2 timer, og det er der mange andre herinde på MOL som gør....

andreas1857->

Hej Jeg kan ikke lige de fine udtryk på engelsk.

Prøv at kigge på denne side, alt om de forskellige øvelser med illustrationer.

Og lige en posts med et emne på MOL, omkring folks kost, håber det kan give lidt inspiration. Hvad fik du igår??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share