Hold dine mål for dig selv!


Morten D
 Share

Recommended Posts

Stof til eftertanke: TED talk om at opnå mål

Essensen: studier indikerer, at hvis man verbaliserer sine mål i en social sammenhæng, er der mindre sandsynlighed for at man når dem. Forklaringen er, at selve handlingen at kommunikere sine mål for andre, afføder en følelse a la den man jagter, og de mindre rationelle dele af hjernen bliver så at sige snydt til at tro, at målet allerede er nået. Motivationen for at levere den nødvendige indsats daler følgende.

Jeg tror der er noget om snakken. Det er i hvert fald interessant ift. de sportsmæssige mål som de fleste af os opstiller.

(Hvor er jeg glad for at jeg er blevet meget mere procesorienteret... :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

LOL!

Men hvis du holder dine mål for dig selv, så bliver du socialt udstødt. Det påvirker nogle af dine eventuelle behov for former anerkendelse. Altså du bliver nedern, og det får dig til at føle dig nedern! Og det at føle sig nedern vejer tungere (i negativ retning), end det at ytre målet!

Ovenstående er ca. ligeså kvalificeret som Derek Sivers pladder, som formentligt er et udklip af en meget lang gang fyldt med varm luft!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share