Ondt i øverste del af ryggen


BondJames
 Share

Recommended Posts

Hey, synes for det meste folk der har ondt i ryggen siger de har ondt i nederste del af ryggen(lænden osv). Men jeg har ofte lidt ondt i den øverste del af ryggen, ikke sådan ekstremt meget, men nok til at det kan irritere mig engang imellem, så ville jeg bare lige høre om nogle vidste hvad det kunne skyldes, og hvad man kunne gøre ved det. Tak på forhånd :)

post-24655-032363300 1284636224_thumb.jp

Edited by BondJames
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv ondt i ryggen, og det er lige ved skuldebladene i højre side. Min fysioterapeut siger, at det er fordi jeg sidder for meget ved computeren, og at jeg ikke slipper af med det, før jeg holder op med at sidde foran computeren. Sidder du selv meget foran computeren, for så kan det jo have noget med det at gøre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv ondt i ryggen, og det er lige ved skuldebladene i højre side. Min fysioterapeut siger, at det er fordi jeg sidder for meget ved computeren, og at jeg ikke slipper af med det, før jeg holder op med at sidde foran computeren. Sidder du selv meget foran computeren, for så kan det jo have noget med det at gøre?

Hey, ja jeg sidder også forholdvis meget ved computeren, kan da godt være det har noget med det at gøre så :)

Link to comment
Share on other sites

når jeg har haft eksamener eller andre store projekter, hvor jeg sad meget ned, bla. ved computeren, så fik/får jeg også ondt i ryggen der omkring. I disse perioder har jeg ikke prioriteret træning særligt højt og har resulteret i at jeg måske ikke fik trænet i 1-2 uger.

Jeg har fundet ud af, at hvis jeg træner i stedet for helt at stoppe ved sådanne opgaver, så får jeg ikke ondt i ryggen. Jeg tror, for mig, at det er fordi man falder lidt sammen når man sidder for meget ved fx computeren og man derfor bliver "rettet ud" når man træner.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er, at smerter i den region ofte skyldes dårlig holdning og deraf muskellængdeforandringer. Det kan være i nogle af ryggens og nakkens strækkemuskler, fx m. semispinalis thoracis eller cervicis. Instabilitetsproblemer omkring skulderbladet kan ligeledes give dig nogle af de tilbagevendende symptomer. Søg en fys med viden om området :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share