HST - antal sæt, progression og rækkefølge


djstankey
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg har tænkt mig at begynde på MOL's eget HST-program. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber på at få besvaret, inden jeg går i gang med programmet. Jeg har trænet i et halvt år, og jeg har erfaring med de fleste øvelser i programmet. Mit program har indtil videre været et, jeg selv har lavet, hvor jeg bare har taget 3*10. Jeg har altså ikke fulgt et bestemt program.

1. Hvor mange sæt skal jeg lave af hver øvelse? Programmet er som standard sat til 2 sæt og 1 sæt ved de forskellige øvelser. Men jeg har læst forskellige steder, at nogle tager flere sæt. Hvorfor det? Og kan jeg godt vælge at tage 3 sæt af hver øvelse?

2. Hvad skal progression være i %? Jeg er i tvivl om dette. Hvis progressionen sættes til 2.5 % starter man ud med højere vægt end hvis progressionen sættes til fx 5%. Hvad skal man/jeg vælge, og hvad er forskellene?

3. En tredje ting er rækkefølge. Skal øvelserne tages i den rækkefølge, de står i programmet?

4. RM. Hvordan finder jeg bedst min RM? Jeg ved, at der findes en beregner på MOL. Kan jeg nøjes med at finde min 15 RM og så regne med at mine 10RM og 5Rm er rigtige? Synes nemlig det virker voldsomt at skulle teste 5RM, 10RM og 15RM for alle øvelser.

Jeg håber, at I med erfaring med programmet, kan besvare mine spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share