Modermælkserstatning (kulhydrater)??


Mads J
 Share

Recommended Posts

så har jeg lige været oppe i brugsen og købe flydende modermælkserstatning og med lidt cacao pulver smager det da også rimeligt.

men til gengæld undre det mig da jeg så på varerdeklirationen pr. 100 ml. jeg drikker 200 ml per gang (små brikker)

Energi 290 KJ (70 kcal)

protein (valle:kasein) 1,5 (60:40)

kulhydrat 8,0 gram

Fedt heraf 3,5

mens weight gainer fra getbig indeholder:

Energi 1551

protein 35,5

kulhydrat 50 g

Fedt 4 g

også var det jeg gerne ville vide om det er det forkerte jeg har købt??

men er der flere kulhydrater i modermælkserstatning som pulver??

håber i gider skrive..

Link to comment
Share on other sites

og hvorfor er det saa lige at du har koebt modermaelks erstatning????....Proev at tjekke varedekleratione paa maelk, der er en meget bedre sammensaetning af protein, kulhydrat og fedt. Saa hvis du har givet over 6 kr literen kunne du lige saa godt have koebtt maelk.

Link to comment
Share on other sites

hmm......var det den bedste modermælk erstatrning du kunne finde???

 For der er jo mange forskellige på makedet, og ikke alle ligner waight gainer i deres opbygning!

Det burde ikke være noget problem at finde en der er bedre, kig lidt bedre næste gang.

Og du har da ikke proteiner i waight gainer???

Det er der da ihvertfald ikke i min........

  Pumba> Det er en fin ide at købe modermælks erstatning, hvis man er hard gainer, og syntes at udgiften til waigth gainer er blevet lidt for hidsig. Mange "ME" indeholder næsten det samme som "WG", men koster kun 1/4 af "WG".  Men efter du skrev til min mail, er jeg også begyndt at drikke meget mere mælk. Iøjeblikket drikker jeg 1l. ekstra (ca 2l. om dagen), men jeg regner da med at komme op på 3l. ialt, inden alt for længe.   :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt hoert lidt om modermaelkserstatning, men ikke rigitgt sat mig ind i det, var bare ikke specielt imponeret over varedeklerationen paa det han havde koebt :)

Naeste gang der er nogen som spoerger dig hvordan du er blevet saa stor svarer du bare "Jeg tager modermaelkserstatning", saa tror de foerst det rapler for dig...hehe

Link to comment
Share on other sites

enig, det lyder ikke så sejt. Men hvem bekymrer sig også om det når det koster ca. 1/4 af prisen på waight gainer??    

 men det skal være pulveret, det duer ikke at du køber flydende erstatning. Men faktisk ligner mange modermælks erstatninger, Waight gainer, hvis man kigger på varedeklarationen (på pulveret)

 

Link to comment
Share on other sites

Ja det lyder sku godt, lad mig høre hvordan det virker (og smager) hvis du selv køber noget.

Jeg har vist ikke brug for weight gainer lige i øjeblikket, var lige på vægten igår da jeg var nede og træne.... 85 kg  :o ....Det er vist snart på tide at få smidt lidt fedt, selvom jeg ikke kan undgå at blive lidt deprimeret når vægten falder. Jeg har trods alt brugt de sidste 2½ år på at tage vægt på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share