vægttab og mellemmåltider


Catsy
 Share

Recommended Posts

Goddag goddag. Nu har jeg været lidt i tvivl omkring mellemmåltider i lidt tid, så håber der er nogen der kan hjælpe lidt : ) uden at synes mit spørgsmål er helt hjælpeløst : P

Jeg starter morgenen med en skål havregryn kl 06.30 og så i pausen ved en 10.00 er det mellemmåltid-tid! Men nu bliver der jo sagt, man f.eks skal spise frugt og sådan men synes ikke et enkelt stk frugt mætter voldsomt.. Så spiser en hjemmebagt bolle til det ene stk frugt.. de andre mellemmåltider består af en ½-1 avocado eller et stk rugbrød med hamburgerryg... Jeg forsøger at tabe mig, så vil jo helst ikke spise for meget. Er det ok mellemmåltider eller skal det skæres ned?

Jeg er ok aktiv i hverdagen og dyrker jævnligt motion.

(kender godt madital.dk men kan ikke veje mit mad).

vh catsy.

ps

pige, 22, 176, 78 kg

Link to comment
Share on other sites

Hvis du taber dig er det jo ok. Jeg synes heller ikke frugt mætter ret meget - måske undtagen banan. Jeg har været igennem et vægttab, og jeg spiste tit 2 styk knækbrød med ost mellem, eller en hjemmebagt grovbolle, som mellemmåltid - og gør det stadig. Jeg talte heller aldig kalorier og var ikke på en kur men fik lagt mine spisevaner om, så jeg tabte mig (22 kg) permanent. Forskellen på nu og under mit vægttab er at jeg nu tillader mig lidt godter som en kage, et glas vin eller øl lidt oftere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share