Post marathon træning?


dittemee
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

har benyttet 2 træningsprogrammer fra denne side, som inspiration til min marathon træning til Berlin marathon 2010. Syntes de fungerede rigtig godt til at give et overblik over hvornår man gerne skulle toppe og hvor meget man skulle løbe i nedtrapningsfasen.

Derimod kan jeg ikke nogen steder finde et "eftertræningsprogram". Hvor lang pause bør man give kroppen, før man begynder at løbe igen. Hvor langt kan man give sig i kast med at løbe på første tur efter marathonet og de efterfølgende. Ved godt det sikkert meget er en personlig vurderingssag, men er der ingen der et par gode retningslinier at gå efter? Fx hvor hurtigt kan man gå i gang igen med et nyt marathontræningsprogram.

Efter mit første marathon (Copenhagen i 2002), kan jeg i hvertfald huske at selv efter 2-3 uger hvor jeg egentlig følte kroppen havde det fint igen, gik den i kramper ude på en 5 km's stafet rute. Så det var åbenbart for hurtigt/hårdt at give sig i kast med.

Håber nogen har nogle gode forslag:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share