Militærpoliti-uddannelse i Hæren


dude-man
 Share

Recommended Posts

http://forsvaretsuddannelser.dk/Uddannelse/Sergentuddannelser/Pages/H%C3%A6ren,Milit%C3%A6rpoliti.aspx

Så mit spørgsmål er:

er der nogen der ved hvad optagelseprøverne går ud på?.

Og, gode råd til optagelsen ville også være velkomne.

Det ville også være godt om nogen der har taget uddannelsen kunne sige lidt om den.

eventuelle træningprogram som er relevante.

Edited by dude-man
Link to comment
Share on other sites

http://forsvaretsuddannelser.dk/Uddannelse/Sergentuddannelser/Pages/H%C3%A6ren,Milit%C3%A6rpoliti.aspx

Så mit spørgsmål er:

er der nogen der ved hvad optagelseprøverne går ud på?.

Og, gode råd til optagelsen ville også være velkomne.

Det ville også være godt om nogen der har taget uddannelsen kunne sige lidt om den.

eventuelle træningprogram som er relevante.

Går ikke udfra den er lavet om siden sidste jeg var oppe.

Men den fysiske prøve består af en opvarmning, muskel test og en coopertest.

Derefter nogle skriftlige prøver, i dansk, matematik og engelsk og derefter en psykolog samtale.

Så vidt jeg husker. Det er sgu ikke det store, hvis du har en nogenlunde hæderlig form, er det ikke noget problem.

Link to comment
Share on other sites

Ok, tak for svaret :)

Jeg har tænkt mig at søge til MP til næste år. Så jeg vil være så godt forberedt som muligt.

Hvor langt skal man løbe Cooper ?

ellers snublede jeg over denne video. Hvordan kan det være at kun 50% af de der bliver optaget gennemfører ?

Edited by dude-man
Link to comment
Share on other sites

MP uddannelsen er ret hård ja, og man skal ville det og have en ret god fysisk form.

Kravene til optagelsesprøven, kan du ikke sammenligne med uddannelsen.

O.K. Er der eventuelt nogen der, der har nogen info, om hvad man laver når man er uddannet som MP?. Jeg har hørt at man bliver udsendt med korte mellemrum, og at man står for træning af f.x. ANA. Det ville være meget godt om der var nogen, der vidste noget konkret om MP-uddannelsen og hvad man laver bagefter.

tak.

Edited by dude-man
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er i gang med Navy Seals nr 1.doc uge 7, minus svømningen :nonono: så når jeg er færdig med nr. 1 så påbegynder jeg nr. 2 Navy Seals Kategori II.doc løbetræningen og et ordentligt fullbody-program :4thumbup:

så burde den være der :devil:

er der ellers nogen anden træning som jeg burde fokusere på ?? :bigsmile:

Geniale programmer. Vil jeg helt klart udnytte når vi begynder til fodbold igen efter vinter pausen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

O.K. Er der eventuelt nogen der, der har nogen info, om hvad man laver når man er uddannet som MP?. Jeg har hørt at man bliver udsendt med korte mellemrum, og at man står for træning af f.x. ANA. Det ville være meget godt om der var nogen, der vidste noget konkret om MP-uddannelsen og hvad man laver bagefter.

tak.

Når jeg har arbejdet sammen med dem på øvelser, har de været indeover når det har omhandlet; tilbageholdelse af personer, konfiskering af diverse genstande og håndtering af diverse hændelser, folk der kommer til skade, feks IED'er osv.

Link to comment
Share on other sites

Sørg for din allround grundform er i orden. Det er ikke det fysisk hårdeste i verden, men kræver at du er i nogenlunde form.

Med nogenlunde allround form mener jeg noget i stil med: løb, chinups (10+), dips (15+), svømning og march...

Mestrer du disse basale ting har du fysikken der skal til. Du skal nok komme i bedre form ved forløbet på MP skolen..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg kender ikke optagelseskravene til MP, men jvf. FVR er det ikke så galt,

Det burde alle i en nogenlunde form kunne klare. Det er en RIGTIG god ting, hvis du har overskud når du starter, da træningen er rigtig hård (har lige været på 4 måneders kursus med en tidligere MP, han sagde det var hårdt).

Lidt marchtræning er heller ikke af vejen, hvis du ikke vil bukke under på deres pres-tur, Klør Knægt. Bare en enkelt stroppe-tur om ugen skulle være rigeligt. (Mit gæt). Du kan evt. begynde din marchtræning, når du starter i Aalborg.

Hvis du ikke allerede er i Forsvaret, så er kravene for at score MAX i forsvarets fysiske prøve fra Center For Idræt følgende:

Styrke:

8xDødløft m. 100kg.

8x Pull-ups m. 10kg belastning

8x Dips m. 10kg belastning

40xLunges m. 50kg

2 minutters planken, m. 20kg på lænden

Løb/Hurtighed:

3km på under 12 minutter

66 ture i speed test (30 sek løb, 30 sek pause x 10. Udføres mellem to punkter i en afstand af 20m. En tur er 20m. Halve ture tæller).

Jeg brugte 8 måneder på gå fra absolut INTET, til at maxe prøven, så det er bestemt muligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share