Løs hud i takt med vægttab


Quea
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er 18 år og træner 2-4 gange i fitness, løber og går til klatring 2-3 gange om ugen, har på de sidste 2 år tabt mig 24 kg, mit mål har hele tiden været at få sixpack. Er 187 cm og vejer 81 kg nu, min fedt procent ligger på ca 11-12 stykker (noget tid siden jeg har målt den). Men spørgsmålet er om jeg kan opnå mit mål, ved godt man skal have en lidt lavere fedtprocent men føler meget af min mave en hud.

Er lidt i tvivl om det bare er mig der syntes jeg har lidt ekstra hud, eller om det faktisk godt kan lade sig gøre? Skal jeg bare blive ved med at tabe mig, og så håbe på den kommer frem?

Når jeg spænder kan man se lidt af de 4 første, men sådan har det stået på i noget tid nu.

På forhånd tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan regne ud at du har været oppe på 105 kg. Med den højde du har burde du ikke få problemer med løs hud, så fortsæt endelig træningen. Jeg vil dig gerne advare dig imod at stole for meget på tilfældige svar på internet fora. Mange udtaler sig om ting de ikke har forstand på. Jeg vil anbefale, at du tager en snak med din læge om din træning og dit vægttab. Men som sagt: ud fra de oplysninger du fremlægger, så tror jeg ikke du får problemer på længere sigt. Sixpacken var det sidste der kom frem hos mig og der skulle et ret massivt vægttab til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan regne ud at du har været oppe på 105 kg. Med den højde du har burde du ikke få problemer med løs hud, så fortsæt endelig træningen. Jeg vil dig gerne advare dig imod at stole for meget på tilfældige svar på internet fora. Mange udtaler sig om ting de ikke har forstand på. Jeg vil anbefale, at du tager en snak med din læge om din træning og dit vægttab. Men som sagt: ud fra de oplysninger du fremlægger, så tror jeg ikke du får problemer på længere sigt. Sixpacken var det sidste der kom frem hos mig og der skulle et ret massivt vægttab til.

Der er rigtig meget god og veldokumenteret hjælp at hente her på sitet.

Link to comment
Share on other sites

Der er rigtig meget god og veldokumenteret hjælp at hente her på sitet.

Jeg har desværre set mange spørgsmål herinde fra teenagere, der træner på egen hånd. Desværre får de en masse dårlige svar. Der er kun et svar til unge der vil træne: snak med nogen professionelle.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er 18 år og træner 2-4 gange i fitness, løber og går til klatring 2-3 gange om ugen, har på de sidste 2 år tabt mig 24 kg, mit mål har hele tiden været at få sixpack. Er 187 cm og vejer 81 kg nu, min fedt procent ligger på ca 11-12 stykker (noget tid siden jeg har målt den). Men spørgsmålet er om jeg kan opnå mit mål, ved godt man skal have en lidt lavere fedtprocent men føler meget af min mave en hud.

Er lidt i tvivl om det bare er mig der syntes jeg har lidt ekstra hud, eller om det faktisk godt kan lade sig gøre? Skal jeg bare blive ved med at tabe mig, og så håbe på den kommer frem?

Når jeg spænder kan man se lidt af de 4 første, men sådan har det stået på i noget tid nu.

På forhånd tak :smile:

Det er meget normalt at have lidt løs hud efter man har tabt sig så meget. Hvis det er overdreven meget, så kan du få det fjernet. Men i dit tilfælde vil jeg tro, at lidt større muskelmasse vil udligne det.

Det med fedtprocenten er mere vejledende, du kan godt have en høj fedtprocent, og synlige mavemuskler. Der er flere variabler som spiller ind, eksempelvis størrelsen af mavemusklerne, og fedt-fordelingen.

Jeg ved så ikke om løs-hud efter man har tabt sig, vil forsvinde af sig selv efter længere tid. Men efter hvad du skriver, tror jeg ikke det er et relevant spørgsmål. Nogle mennesker, som har været meget overvægtige, vil have en slags "punge" hængende efter deres vægttab.

Jeg har desværre set mange spørgsmål herinde fra teenagere, der træner på egen hånd. Desværre får de en masse dårlige svar. Der er kun et svar til unge der vil træne: snak med nogen professionelle.

Hvis en hvilken som helst begynder snakkede med professionelle, ville denne ikke komme langt, med dennes træning. Den eneste vej frem, er ved at selv sætte sig ind i tingene. Stille og roligt prøve sig frem, og så ellers tage den information man får, og selv finder, med i sine betragtninger. Ultimativt er vi ikke så forskellige, det som virker for en, vil ofte også virke for en anden. Eksempelvis når det kommer til noget så simpelt som at løfte en håndvægt.

Jeg har derimod set rigtig mange latterlige personer, der opretter en bruger på et forum om træning, og i et eller andet "begejstringens øjeblik", (eller hvad ved jeg), begynder at svare på spørgsmål som en eller anden on-off fritids bodybuilder, og giver så generelle og intetsigende råd, at de ikke kan bruges til noget som helst.

Sig mig engang "mester", den med ikke at "stole" på "tilfældige" svar på internettet, har du selv fundet på den? eller er det noget som dine forældre har fortalt dig? Jeg tror, at hvis du ellers giver dig tid til at sætte dig ind i, hvem du har med at gøre, så vil du finde frem til, at mange af dem som giver "tilfældige" svar, har en solid erfaring bag sig, som ofte selv, den mest hårdkogte diætist, ikke kan hamle op med.

Det er muligt de ikke kender alle fagudtrykene, men de kan få muskler til at vokse. Og nogle har endda tabt sig flere gange, end hvad en gennemsnits-overvægtig, person kunne drømme om værende muligt. De jubler jo bare de taber et par kg, imens visse andre udbryder: (Ha ha! Det er hvad jeg smider, efter en tur på toilettet. Med bedste Asbjørn Riis accent) :laugh:

Vi kan så stille det store spørgsmål, hvor meget tror du en udtalelse som en hver pædagog, skolelære, eller forældre bruger over for børnene, vægter i en betragtning? Jeg ved ikke med andre her, men jeg husker tydeligt voksnes advarsler, fra jeg var teenager. Nok var de sikkert godt ment, men de anede ikke hvad de talte om.

Dit råd er så gammelt, at det står skrevet i den hellige skrift, men ligesom de "voksne", så fik du alligevel ikke det bedste med. Skriften råder os til selv at undersøge tingene, som præsten siger på talerstolen. Men du råder bare blindt til ikke at stole "for meget" på hvad folk skriver af "tilfældige" svar på internettet. I virkeligheden er de måske slet ikke så tilfældige, for så var der jo ingen der kunne udtale sig med god samvittighed, uden at føle ligegyldighedens tunge depression. :unhappy: Men det gør måske heller ikke så meget, når de ikke får penge for det?

Ovenstående er måske en smule overdrevet, men jeg håber det i det mindste har været underholdende!

Ps: Kombinationen med at snakke med professionelle, og ikke at "stole" for meget på svar, er ganske underholdende. De professionelle i det her tilfælde, må vel være diætister, og de har vel deres teori og dokumentation, bare ærgerligt når de ikke har andet.

Edited by BlueBoden
Link to comment
Share on other sites

Hej igen :)

Mange tak for alle jeres svar. :4thumbup:

Jeg ville meget gerne, havde vedlagt et billede, så i kunne se, hvad jeg mener :)

Og nej self. er det ikke hud der HÆNGER, men føler bare ikke rigtig der sker noget, når jeg prøver at tabe mig :blink:

Jeg har fundet en artikel på motion online http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/proteinindtag_og_vaegtoegning_-_et_eksempel/.

Og har taget udgangspunkt i det, da jeg gerne vil tage lidt muskelmasse på, som forhåbentlig ville hjælpe lidt på det overskud af hud, jeg nu selv syntes jeg besidder.

Har tænkt mig at køre det frem til marts, ca. 5 mdr. og så har jeg 3 mdr. til at cutte fedt inden sommer. :bigsmile:

Men kunne godt tænke mig at vide hvor mange kalorier, jeg skal have pr. dag. I artiklen har de taget udgangspunkt i en person på 75 kg, og jeg vejer jo 81 kg? :smile:

Og nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg lægger billeder ind? De billeder mit kamara tager, fylder mere end de 250 K man kan vedhæfte.

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen :)

Mange tak for alle jeres svar. :4thumbup:

Jeg ville meget gerne, havde vedlagt et billede, så i kunne se, hvad jeg mener :)

Og nej self. er det ikke hud der HÆNGER, men føler bare ikke rigtig der sker noget, når jeg prøver at tabe mig :blink:

Jeg har fundet en artikel på motion online http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/proteinindtag_og_vaegtoegning_-_et_eksempel/.

Og har taget udgangspunkt i det, da jeg gerne vil tage lidt muskelmasse på, som forhåbentlig ville hjælpe lidt på det overskud af hud, jeg nu selv syntes jeg besidder.

Har tænkt mig at køre det frem til marts, ca. 5 mdr. og så har jeg 3 mdr. til at cutte fedt inden sommer. :bigsmile:

Men kunne godt tænke mig at vide hvor mange kalorier, jeg skal have pr. dag. I artiklen har de taget udgangspunkt i en person på 75 kg, og jeg vejer jo 81 kg? :smile:

Og nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg lægger billeder ind? De billeder mit kamara tager, fylder mere end de 250 K man kan vedhæfte.

På forhånd tak :)

Det er stort set umuligt at sige hvor mange kalorier du skal have. En måde at finde ud af det på er ved at køre en stram kost i en uges tid, alt imens du overvåger din vægt hver morgen. På den måde kan du finde ud af hvad dit ligevægtsindtag er (den mængde kalorier din krop skal have for hverken at tage på eller tabe sig).

Derefter kan du så spise flere/færre kalorier alt efter om du ønsker at tage på eller tabe dig.

MHT. Billeder; Lav en bruger på www.photobucket.com. Her uploader du dine billeder, også bruger du linket der slutter på .jpg og sætter det ind sådan her:

[img=www.photobucket.com/DIT-BILLEDE.jpg]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share