Cut efterfulgt af bulk


KarlS
 Share

Recommended Posts

Jeg har i længere tid ikke rigtigt haft den store fremgang i min styrketræning, dels pga. jeg har prioriteret studiestart og andet højere, dels pga. jeg har enormt svært ved at tage på.

Men nu føler jeg at jeg har tid og overskud nok til at spise lidt bedre og fokusere på min træning igen. Jeg har aldrig haft anlæg for at tage på i vægt, ligemeget hvor inaktiv jeg har været og hvor dårlige mine kostvaner har været.

Jeg giver en del af skylden på min manglende fremgang på min dårlige kost, og det skal der så laves om på! Jeg har en relativt god forbrænding og skal spise ret meget for at tage på. Jeg bruger i øvrigt kreatin, men tror jeg hører til den non-responsive del af befolkningen, men nu har jeg en hel bøtte stående, så bliver ved med at tage det :).

Lidt specs:

Alder: 22

Højde: 195

Vægt: ca. 82 kg

I forbindelse med at jeg ønsker at øge min vægt, men samtidig godt kan holde til at smide lidt fedt, tænkte jeg om det kunne være en idé at planlægge et vægttab over ca. 1 måned, for at få min krops ligevægtsindtag til at falde, for så derefter at begynde en fase hvor jeg tager på. Dette skulle jo så øjensynligt være lettere eftersom kroppen nu har indstillet sig efter et lavt kalorieindtag i cut perioden.

Ville dette være en plan der kunne give gode resultater, eller vil det være spild af tid, og fuldstændigt ligegyldigt?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Har spekuleret over det samme selv for nyligt. Læste om at man bruger en lignende metode til malkekøer der skal slagtes. 6 ugen med 70% af ligevægtsindtag efterfulgt at en periode med ekstra foder resulterede i markant større tilvækst i fedtfrie masse hos disse firbenede mælkeproducenter!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Den del af din vægt du egentlig gerne vil øge er vel din muskelmasse.

Dit ligevægtsindtag er muligvis lidt lavere efter en måneds cut, især hvis du rent faktisk har tabt dig, men jeg har meget svært ved at se hvorfor netto-proteinsyntesen skulle være højere efter denne periode, hvilket ville være nødvendigt for at du lettere kunne tage på i muskelmasse. Jeg ser ingen idé i at gøre det lettere at øge fedtmassen. :smile:

Det lyder mere som om du har behov for at gå lidt mere systematisk til værks angående dine madvaner.

Har du svært ved at tage på kræver det planlægning af alle dagens måltider.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share