Korsbåndsperation


simone020289
 Share

Recommended Posts

Hej.. :D

Jeg skal på tirsdag d. 9. november have en forreste korsbåndsrekonstruktion, efter at 4 måneders genoptræning ikke har kunnet frembringe den ønskede stabilitet, efter jeg fik konstateret et delvist overrevet korsbånd.

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer mht. fremtidig sport. Jeg spillede en del håndbold inden skaden (godt nok ikke på et ret højt niveau) og jeg vil meget gerne tilbage, så derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer.

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået udskiftet det forreste korsbånd, for en ca 10 år siden. Jeg var glad for at jeg fik operationen udført og jeg var også de par sæsoner fodbold jeg fik derefter.

Med en god genoptræning kan du nok spille håndbold igen efter ca. 12 måneder.

Det kræver selvfølgelig at du kan få psyken med igen og ikke er bange for at ødelægge dit knæ igen osv. Håndbold er jo en kontaktsport ligesom fodbold. Jeg er selv ret hårdfør som spiller, men det med psyken påvirkede mig mere end jeg havde regnet med.

Jeg kan selvfølgelig skrive meget mere, men jeg vil slutte af med at sige, at mit knæ i dag ikke er særligt godt. Bruskproblemer der hæmmer mig i at gøre adskillige ting. Man skal være lidt varsom med sit gode helbred. Håndbold på lavere niveau er nok ikke en ny korsbåndsskade værd, og havde jeg vidst var jeg ved i dag, så havde jeg nok været mere tøvende omkring mit comeback til fodbold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share