Søger desperat lidt hjælp og rådgivning..


o0Sarah0o
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg har altid været en stor pige, men efterhånden er det ved at blive for meget og nu skal det være slut en gang for alle..

Spørgsmålet er så; hvordan?

Jeg har et lidt spøjst forhold til mad - Jeg er social spiser, hvilket vil sige at jeg som regel kun spiser når jeg er sammen med andre mennesker og på deres initiativ.. Jeg kan få lyst til mad, men jeg bliver aldrig rigtig sulten. Nu har jeg gennem det sidste år boet alene, og har flere gange taget mig selv i at gå op til 3 dage uden at spise overhovedet! Jeg sulter ikke mig selv, jeg tænker bare ikke over det.. Man skulle jo mene at det ville resultere i et vægttab, men det gør det ikke? og det er jo heller ikke sundt..

Nu har jeg prøvet at trappe op og spise 3-4-5 gange om dagen og så sundt som muligt, men igen ender det blot med at jeg tager på?

Nogen gode råd til at løse gåden?

Min træning svinger meget, i perioder træner jeg ikke, andre træner jeg hver dag, men syntes det er super svært at få taget sig sammen til at komme afsted..

Nogen gode motivationsteknikker?

Håber at høre lidt fra jer derude..

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil anbefale dig at gå til en professionel behandler eller klinik og fortælle om dit problem. Når du flere gange kan gå rundt i tre dage uden at spise, så er der noget galt, enten fysisk eller psykisk. Dette skriver jeg ikke for at nedgøre dig, men fordi du bliver nødt til at gøre noget alvorligt ved problemet.

Jeg savner desuden nogle fakta om dig. Hvor gammel er du, hvad vejer du, hvor høj er du, hvordan træner du (aerobic, styrketræning, zumba?)

Venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil anbefale dig at gå til en professionel behandler eller klinik og fortælle om dit problem. Når du flere gange kan gå rundt i tre dage uden at spise, så er der noget galt, enten fysisk eller psykisk. Dette skriver jeg ikke for at nedgøre dig, men fordi du bliver nødt til at gøre noget alvorligt ved problemet.

Jeg savner desuden nogle fakta om dig. Hvor gammel er du, hvad vejer du, hvor høj er du, hvordan træner du (aerobic, styrketræning, zumba?)

Venlig hilsen

+1

Tag en snak med din læge :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar..

Jeg har nu bestilt tid hos min læge, og så kan jeg sandsynligvis få en henvisning til en diatist eller lign..

Men jeg er 20 år, 165 cm. høj og vejer 85 kg..

Jeg træner enten step, andre former for hold eller cykler, løber og crosstrainer.. Er ikke meget for styrketræning, da jeg i forvejen har en relativ stor muskelmasse og helst ikke vil øge den.. Er det en fejl?

Link to comment
Share on other sites

Hvad drikker du? Dit problem lyder lidt utroligt! Du bliver nød til at spise for at kunne leve og der skal normalt en del energi til at vedligeholde en vægt på 85 kg. Hvorfra ved du at din muskelmasse er stor? Hvis man har stor muskelmasse, vil man som udgangspunkt også ha en stor appetit og en høj forbrænding.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share