Spiseforstyrrelser? Nej jeg har ej! XD


Studenten
 Share

Recommended Posts

Hej igen.

Ja, endnu engang er jeg her for at få råd.

Efter en succesfuld ændring i min kost har jeg over nogle måneder tabt adskillige kilo, og er ved hjælp af lidt motion i løbet af ugen godt på vej til en smukkere krop, men nu er både mine forældre og venner begyndt at give udtryk for en vis bekymring- De mener ikke jeg spiser nok. Min mor har endda sat sig ned og haft ´anorexi´ samtalen med mig :blink:

Problemet er bare at jeg slet ikke mener jeg har et problem! Jeg elsker mad (Hvilket jo gjorde at jeg i en periode var helt oppe på 74 kg) Jeg er slet ikke spiseforstyrrelses typen; Jeg hader at føle mig sulten.

For at finde ud af om det er ´de andre´ der er hysteriske eller mig der bør ændre min nuværende diæt, lavede jeg et skema over hvad jeg normalt spiser af KJ på en almindelig skoledag og jeg har også vedlagt et billede af hvad jeg fik til aftensmad i dag. Min vægt, alder osv står nedenunder :tongue:

100g havregrød - 183 kj

1 skive rugbrød - 490 kj

1 skive magert pålæg - 21 kj

100 eller mindre gram ris/pasta - 1200 kj

Grøntsager - 200 kj

2 Gulerødder - 225 kj

1 æble - 216 kj (Dog ikke hver dag)

2 liter vand/te - 0kj

Aftensmad - 1500 (Men mere end det i perioder)

Dagligt indtag på 4500´ish KJ (Rundet op)

Jeg er en pige på 18 år, vejer cirka 60 kg, højde 168 cm, ganske buttet af bygning med brede hofter og timeglas figur.

Jeg er ikke ret aktiv på ´arbejde´ da jeg er studerende/skoleelev med normale skoletider fra 8 til 15.

Min motion består af gåture med hunden et par gange om ugen og 30 minutters motions-video hver anden dag (The 30 days shred og Zumba)

Jeg er faktisk ganske tilfreds med min krop, men har gjort det til mit mål, at jeg vil se pæn ud i en biki :wink:

Ser det ikke okay ud?

I tilfælde af at nogen undre sig-

Det her er oksekød, fedtfattigt og stegt uden fedtstof, med en mos af suppeurter serveret med meget lidt grovpasta, rosenkål og fedtfattig svensk pølseret. Yum! :4mewantfood:

post-33890-034883500 1290459094_thumb.jp

Edited by Studenten
Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Ja, endnu engang er jeg her for at få råd.

Efter en succesfuld ændring i min kost har jeg over nogle måneder tabt adskillige kilo, og er ved hjælp af lidt motion i løbet af ugen godt på vej til en smukkere krop, men nu er både mine forældre og venner begyndt at give udtryk for en vis bekymring- De mener ikke jeg spiser nok. Min mor har endda sat sig ned og haft ´anorexi´ samtalen med mig :blink:

Problemet er bare at jeg slet ikke mener jeg har et problem! Jeg elsker mad (Hvilket jo gjorde at jeg i en periode var helt oppe på 74 kg) Jeg er slet ikke spiseforstyrrelses typen; Jeg hader at føle mig sulten.

For at finde ud af om det er ´de andre´ der er hysteriske eller mig der bør ændre min nuværende diæt, lavede jeg et skema over hvad jeg normalt spiser af KJ på en almindelig skoledag og jeg har også vedlagt et billede af hvad jeg fik til aftensmad i dag. Min vægt, alder osv står nedenunder :tongue:

100g havregrød - 183 kj

1 skive rugbrød - 490 kj

1 skive magert pålæg - 21 kj

100 eller mindre gram ris/pasta - 1200 kj

Grøntsager - 200 kj

2 Gulerødder - 225 kj

1 æble - 216 kj (Dog ikke hver dag)

2 liter vand/the - 0kj

Aftensmad - 1500 (Men mere end det i perioder)

Dagligt indtag på 4500´ish KJ (Rundet op)

Jeg er en pige på 18 år, vejer cirka 60 kg, højde 168 cm, ganske buttet af bygning med brede hofter og timeglas figur.

Jeg er ikke ret aktiv på ´arbejde´ da jeg er studerende/skoleelev med normale skoletider fra 8 til 15.

Min motion består af gåture med hunden et par gange om ugen og 30 minutters motions-video hver anden dag (The 30 days shred og Zumba)

Jeg er faktisk ganske tilfreds med min krop, men har gjort det til mit mål, at jeg vil se pæn ud i en biki :wink:

Ser det ikke okay ud?

I tilfælde af at nogen undre sig-

Det her er oksekød, fedtfattigt og stegt uden fedtstof, med en mos af suppeurter serveret med meget lidt grovpasta, rosenkål og fedtfattig svensk pølseret. Yum! :4mewantfood:

Med risiko for at lyde som den største stodder, så er det svært at sige noget uden billeder...

Men hvis du er glad for din krop, ikke har PROBLEMER med at spise (dvs. at du rent faktisk godt kan kværne en pizza eller 3 portioner spaghetti med kødsovs), tror jeg ikke du lider af spiseforstyrrelser. Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig hvordan 60 kilo ser ud fordelt på 168 cm, men det lyder ganske rimeligt. Du skal nok ikke meget længere ned, men er sgu ikke en haj til kvinders højde/drøjde-mål :S

Link to comment
Share on other sites

4500kj om dagen er temmelig langt under nogen, der er konstruktivt på langt sigt. Er selv mere til Kcal end til Kj og i Kcal svarer det til 1000-1100 om dagen. Du har ikke anoreksi og bulimi ved du bedst selv hvorvidt du har. Du lever derimod på sultegrænsen og udviser formodentligt en stor grad af portionskontrol med din mad. Dette vil af nogle opfattes som en spiseforstyrrelse.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Giver Karl ret så længe du ikke har et problem med at spise når du vil, bør du ikke være i farezonen... MEN så alligevel tænker jeg, hvis din mor sætter dig ned og tager en alvors snak med dig bør du måske være opmærksom. :-)

Det fedt når man først begynder at tabe sig men der kan desværre ligepludselig gå lidt sport i den :-( Husk på du skal spise realistisk ellers så ender du bare med at tage det hele på igen, næste gang du bare kigger på en chokolade ;-)

//Cupito

Link to comment
Share on other sites

Det virker nu ellers en smule "forstyrret" at have 2½ stykke spaghetti liggende på en tallerken...

Det var nu mest fordi jeg allerede havde kokkereret rigeligt med aftensmad, men samtidig havde jeg trang til spaghetti.. Så jeg huggede lidt rester fra køleskabet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share