Køb af motionscykel til vægtløftningsklub


Chris27
 Share

Recommended Posts

Vores aldrende motionscykel i AK Thor er ved at synge på sidste vers, da mekanikken svigter og cyklen er 30år gammel. Så jeg vil undersøge, hvilken ny motionscykel jeg skal købe til klubben.

Cyklen står i vores vægtløftningsrum og bliver primært brugt til opvarmning. Den bliver benyttet dagligt men ikke til hård spinning. Den skal have en computer med programmer og gerne være af en ordentlig kvalitet, men når jeg kigger på motionscykler, så er der mange cykler i alle prisklasser, hvor jeg ikke kan se den store forskel på cyklerne, feks på denne side: billigsport. Så hvad skal jeg være opmærksom på, og hvad kan anbefales.

Umiddelbart har vi ikke besluttet, hvad vi vil betale, så jeg modtager gerne input på,l hvad vi bør give og hvilke detaljer på en cykel, som er vigtige at tænke på.

Så har Mollerne nogle gode bud på en motionscykel?

Link to comment
Share on other sites

I TSK har vi for noget tid siden anskaffet os en Technogymkondicykel, som et eller andet motionscenter skulle af med. Den bliver både brugt til opvarmning samt konditionstræning (som dog ikke helt har grad af spinning). Den er udmærket til formålet og relativt robust. Jeg ved desværre ikke, hvad vi gav for den.

Link to comment
Share on other sites

Ja vores behov til motionscykel bør nok være det samme, som i har i TSK, og vi snakkede også om, at en god brugt cykel kunne være udmærket og nok også bedre end en billig ny.

Men hvis man har en 'prof' cykel, er den så automatisk god eller er der noget man skal være opmærksom på. Hvilken betydning har vægten af svinghjulet feks.

Hvor finder man brugte cykler? Er det bare at kigge hos de forskillige forhandlere af nye cykler og se om de har også har gamle cykler til salg, eller er der specielle steder, hvor de brugte cykler feks fra motionscentre bliver sat til salg, og bliver den slags cykler solgt videre før de er slidt helt ned?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share