Godt vandtæt pulsur ?


Aminosyretripper
 Share

Recommended Posts

Har I nogle anbefalinger til et godt vandtæt pulsur ville jeg blive glad. :)

Skal blot være egnet til triathlon.

Jeg er ikke rigtigt inde i, hvad der er gode køb længere, men jeg ved at pulsure - eller rettere pulsmålere - generelt ikke virker under vand. Så pulsdata på svømningen kræver man får fat i specielle produkter.

Hvis du er ligeglad med det, så kan du ignorere mit indlæg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har I nogle anbefalinger til et godt vandtæt pulsur ville jeg blive glad. :)

Skal blot være egnet til triathlon.

Hvis du snakker GPS ur med pulsmåler funktion så er Garmin 310XT HRM noget af det ypperste på markedet lige nu. Det er vandtæt ned til 50 m i modsætning til mange andre ure som kun kan tåle vand i begrænsede mængder og slet ikke nedsynkning i vand i længere perioder.

Hvis du vil have en helt alm pulsur til tri, så er Polar's ure ganske glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar. :)

Ærgeligt at det ikke er muligt at tjekke pulsen i vandet.

Er det når armen er under vand, eller er det bare den mindste smule vand på håndleddet, der ødelægger målingen??

Tror jeg nøjes med ét uden GPS til at starte med.

Det skal kunne måle procent, hvor man skriver sin hvilepuls ind (tror jeg) og den regner ud hvad pulsen skal ligge på i intervaller. Så skal den kunne bruges som stopur til intervaltræningen.

Ur I kan anbefale til det? :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar. :)

Ærgeligt at det ikke er muligt at tjekke pulsen i vandet.

Er det når armen er under vand, eller er det bare den mindste smule vand på håndleddet, der ødelægger målingen??

Tror jeg nøjes med ét uden GPS til at starte med.

Det skal kunne måle procent, hvor man skriver sin hvilepuls ind (tror jeg) og den regner ud hvad pulsen skal ligge på i intervaller. Så skal den kunne bruges som stopur til intervaltræningen.

Ur I kan anbefale til det? :)

Nu er det ikke selve uret der måler pulsen, men bæltet du har på under brystet. Bæltet sidder fint nok i vandet, men det ryger ned hver gang du sætter af fra en væg/kant i bassinet med mindre du slet ikke bruger benene eller har nogle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt at det ikke er muligt at tjekke pulsen i vandet.

Er det når armen er under vand, eller er det bare den mindste smule vand på håndleddet, der ødelægger målingen??

Det er forbindelsen mellem ur og bælte, som vandet ødelægger.

F.eks. Suunto laver et pulsbælte med hukommelse, som virker under vand. Det lagrer puls-data og så kan du forbinde det til pc'en senere og se data. Men det hjælper dig ikke undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share