Styrketræning - Håndbold


simonsb
 Share

Recommended Posts

Jeg er en dreng på 15 år og vil meget gerne have nogle tips og vejledning til hvordan jeg bliver bedre.

Jeg har dyrket vægttræning i 1½ år nu og er blevet noget stærkere end da jeg startede.

Men nu er min håndbold begyndt at blive rigtig seriøs, og jeg vil gerne blive stærk på banen.

Store muskler er ikke det vigtigste for mig mere - dog vil jeg jeg heller ikke blive buttet og splejset -, nu vil jeg bare gerne blive så stærk så mulig, så jeg kan bruge det til min sport.

Her er mit program som jeg kører 2 gange om ugen, derudover er der håndboldtræning 3 gange om ugen, hvor jeg også laver nogle core øvelser til derhjemme.

1,5 km. løb til opvarmining

6 rep. x 3 pull ups ( bredt greb )

lænd 10 og 15 kg. belastning

chin ups 6 rep. x 3

skrå bryst med håndvægte 18 - 20 - 22 kg 10 rep.

dips 7 rep. x 3

kabel bryst 10 rep.

Maveprogram med vægt ( 1 gang om ugen )

skrå mavemuskler og andre maveøvelser

nederst bryst med håndvægte 16 - 18 - 20 kg 10 rep.

Biceps curl 10 rep.

Bagsiden af låret på maskine

skulderøvelser ( veksler lidt )

til sidst læg

- der er ikke så meget ben grundet en knæskade

Det jeg så gerne vil have svar på er om der er for meget træning med vægte ( har hørt at man kan stoppe med at vokse eller blive lavere end man skulle fordi man presser sin krop meget ), og om der er nogle ting der skal ændres. jeg går meget op i kost og nok søvn, så på det punkt er det helt i top.

I er mere end velkomne til at kommentere. Hilsen Simon :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share