optælling af KOSTEN


alexanderRrr
 Share

Recommended Posts

hej, jeg vil gerne have en veltrimmet krop, så derfor er kosten en meget vigtig del, og jeg har læst at det er en god ide at finde sin ligevægtsindtag ( tror nok det hedder det) i løbet af en uge. det er nu problemet opstår, fordi jeg har ikke særlig meget styr på protein, kalorier og fedt. selvom jeg har læst mange sider om protein, kalorier og fedt på nettet, kan jeg bare ikke finde ud af det. problemet er at jeg ikke kan finde ud af at tælle hvor mange kalorier, protein og fedt jeg spiser om dagen, så hvis der en som godt vil forklare mig det, så vil jeg være meget glad for det (:

tak på forhånd. (:

Link to comment
Share on other sites

hej, jeg vil gerne have en veltrimmet krop, så derfor er kosten en meget vigtig del, og jeg har læst at det er en god ide at finde sin ligevægtsindtag ( tror nok det hedder det) i løbet af en uge. det er nu problemet opstår, fordi jeg har ikke særlig meget styr på protein, kalorier og fedt. selvom jeg har læst mange sider om protein, kalorier og fedt på nettet, kan jeg bare ikke finde ud af det. problemet er at jeg ikke kan finde ud af at tælle hvor mange kalorier, protein og fedt jeg spiser om dagen, så hvis der en som godt vil forklare mig det, så vil jeg være meget glad for det (:

tak på forhånd. (:

I princippet sætter du alt på en køkkenvægt og vejer dem, derefter ser du på pakken eller lignende, hvor stort et kalorieindhold produktet har pr. 100g af fx prot., fedt og kulhydrat. De første par dage vejer man alt, men efter lidt tid, kan du selv rimeligt nøjagtigt vurdere hvor meget der er. Hvis du ikke kan finde fordelingen kan det slås op på nettet. Derudover findes der også apps på android, hvor der kan slås op og skrives ned.

Alle disse informationer indskrives i en dagbog og lægges sammen. Spiser du hele retter nogle steder, hvor du ikke kan regne en energifordeling ud, så kig i diverse kogebøger, som tit giver et kvalificeret bud. Fx God mad - let at lave!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share